A fejlesztő Amplitude bejelentette, hogy a Civilization-szerű stratégiai játék, a Humankind konzolos kiadását „határozatlan időre” elhalasztották.
A konzolos stratégiai játékok kedvelőinek várniuk kell a Civilization alternatívájára, ugyanis az Amplitude Studios bejelentette, hogy a Humankind című játékuk konzolos verzióját határozatlan időre elhalasztották. Bár PC-n már több mint egy éve elérhető – év végén mi is teszteltük – , úgy tűnik, a konzolos változaton még sokat kell dolgozni, mire az Amplitude úgy érzi, hogy készen áll a megjelenésre.
Annak ellenére, hogy a Humankind nemrég megkapta az ESRB-besorolást Nintendo Switch-re, a konzolos játékosoknak, akik már alig várják, hogy kipróbálhassák, várniuk kell egy darabig.
Egyelőre nem tudni, mi indokolta az Amplitude Studios döntését, hogy határozatlan időre elhalasztja a játék konzolos megjelenését. A stúdió közleményében azt írta, hogy „mi és partnerünk, az Aspyr Media váratlan kihívásokba ütköztünk a Humankind konzolokra történő portolásával kapcsolatban”, és hogy „jelenleg nem vagyunk abban a helyzetben, hogy új megjelenési dátumot adjunk”. Az Amplitude természetesen visszatérítést biztosít mindazoknak, akik előrendelték a Humankindot.
Érdekesség, hogy nem ez az első alkalom, hogy egy Aspyr Media projekt késik, hiszen a nagy várakozással készülő Star Wars: Knights of the Old Republic Remake is határozatlan ideig késett, mielőtt egy teljesen más stúdiónak adták volna át. Bár az egy sokkal ambiciózusabb projekt volt, az Aspyr a PC-s játékok konzolokra való portolására specializálódott, így jól illeszkedik a Humankind konzolokra való átültetéséhez.
Az ilyen késések egyszerre aggasztóak és megnyugtatóak.
Egyrészt azt jelzik, hogy komoly problémák vannak a kiadással; ugyanakkor a plusz időnek hála ezeket megfelelően orvosolhatják, mire a digitális polcokra kerül. Azonban időnként az ilyen „határozatlan idejű” halasztások az adott projekt törlését is jelenthetik.
Addig is a játékosok egyre több kiváló konzolos stratégiai játékhoz juthatnak hozzá, mivel a műfaj egyre inkább kilép a hagyományos, csak PC-s piacról. Az olyan játékok, mint a Halo Wars, a Civilization, a Crusader Kings 3 és az XCOM 2 az élő bizonyíték arra, hogy a stratégiai műfaj a kanapék és a kontrollerek birodalmában is virágozhat.
Forrás: Humankind