Az Egyesült Királyság Verseny- és Piacfelügyeleti Hatósága (innentől az angol rövidítést használjuk: CMA) a Microsoft előző nagy felvásárlásának példájára mutatva fejezte ki, hogy miért tartózkodik a majdnem hetven milliárd dollárt kóstáló Activision Blizzard-felvásárlástól…
A CMA új közleményben emelte ki, hogy mi is tulajdonképpen a problémája azzal, ha az amerikai techóriás bekebelezi a kiadókonglomerátumot (aminek a mobilos King is a része): „Az összefonódás pénzügyi modellezése azt sugallja, hogy az így létrejövő vállalkozásnak a Sony kizárására való ösztönzése jóval erősebb lehet mint azt a felek feltételezik. A Microsoft korábbi üzleti gyakorlata arra utal, hogy rövid távon hajlandó lehet veszteségeket elkönyvelni a méretnövelés és a felhasználói bázis növelése érdekében.”
A kulcsszó a korábbi üzleti gyakorlat: a CMA burkoltan arra utal, hogy a ZeniMax Media felvásárlásával a Bethesda játékai is az első adandó alkalommal elhagyják a PlayStationt. A Starfield és a Redfall erre két kiváló példa: egyikről sem hallottuk, hogy PlayStation 5 verzió készülne belőlük. A CMA szerint a Call of Duty kizárólag azért lenne multiplatform, hogy a Microsoft ne kapjon kritikákat, mert: „Nem találtunk semmilyen meggyőző bizonyítékot arra vonatkozóan, hogy a Microsoftot az Xbox vagy a [Call of Duty] hírnevének romlásának kilátásba helyezése visszatartaná a teljes vagy részleges kizárási stratégiák végrehajtásától.”
A CMA szerint a Call of Duty Xbox-exkluzivitása befolyásolná a fogyasztókat a konzolválasztásban, és kárt okozna a Sony-nak a Microsofttal való versenyében, és ez nem csak az általános piaci versenyt rontaná, hanem végső soron a fogyasztóknak is ártana. Ez bizony eléggé tisztán kiemeli, hogy a konszolidáció a játékiparban milyen negatívumokat hozhat magával (ez amúgy a Sony-ra is vonatkozik: a Bungie következő játéka szinte fix, hogy kihagyja az Xboxot!). A közleményre október 28-áig válaszolhatnak a felek amúgy.
Az Egyesült Királyság nem biztos, hogy elfogadja a Microsoft ajánlatát az Activision Blizzardra. Még nem tudjuk, hogy az Európai Bizottság miképp dönt.
Forrás: Gamesindustry