A Gotham Knights nemrég említett teljesítménybeli korlátozására egy másik Warner-stúdió fejlesztője reagált.
Már beszámoltunk arról, hogy a WB Games Montréaltól nemsokára érkező Gotham Knights nem rendelkezik teljesítményre kihegyezett móddal (holott törölték a PlayStation 4/Xbox One portokat is), így az Xbox Seriesen és a PlayStation 5-ön egyaránt maximum 30 FPS-sel fog futni. A reakciók változóak voltak (volt, aki csalódottan fogadta, más pedig dühös lett emiatt).
Lee Devonald, aki a Rocksteady-nél dolgozik (a Batman: Arkham-sorozat kapcsán ismerhetjük őket, most pedig a Suicide Squad: Kill the Justice League-et készítik), a Twitteren írt erről (de azóta törölte a profilját, de az internet ezúttal sem felejt). Azt kívánná, hogy a játékosok bárcsak megértenék, hogy mi mindent veszítenének azzal, hogy egy játék másodpercenként 60 képkockával fusson. Figyelembe kell szerinte venni az egyik kurrens-gen konzolt, ami nem sokkal erősebb az előző generációs hardvernél.
Kiemelte, hogy a leggyengébb láncszem jelenleg az Xbox Series S GPU-ja, és itt felhozta a legkisebb közös nevezőt, azaz a multiplatform játékoknál a leggyengébben teljesítő platformra kell optimalizálni, és a Microsoft nem engedi a fejlesztőknek, hogy csak az Xbox Series X-re optimalizáljanak. Aztán konkrétan egy krumplinak nevezte a kisebb Xbox Series konzolt, ezzel utalva annak teljesítményére…
Páran azért már utaltak arra, hogy az Xbox Series S visszafogja a kurrens konzolgenerációt. Először Billy Khan, az id Software vezető engineprogamozója aggódott a kevesebb RAM és a megosztott memóriabankok miatt, majd a Remedy Entertainmenttől Thomas Puha mondta, hogy az optimalizálás rá nem olyan egyszerű, hogy a textúraminőséget vagy a renderelési felbontást lejjebb viszik, aztán a 4A Games technológiai vezetője, Oleksandr Shyshkovtsov nyilatkozta, hogy nem az Xbox Series S RAM-ja, hanem a GPU-ja okozza a problémákat a jövőben, aztán Tymon Smektala, a Dying Light 2 vezető tervezője emelte ki, hogy a „kistesó” miatt nem tudtak 30-nál magasabb FPS-t.
Az Xbox Series S nemrég kapott olyan frissítést, ami a fejlesztőknek többszáz plusz megabájtnyi memóriát szabadított fel. Kérdés, hogy a WB Games Montréal ezt bevethette-e a jövő héten érkező Gotham Knightsban.
Forrás: WCCFTech