A Square Enix játékaiból származó bevétel Japánban már nem elegendő a fejlesztési költségek és a befektetések megtérüléséhez.
A kiadó ezt a 2022-es évre vonatkozó pénzügyi jelentésében közölte, arra hivatkozva, hogy azért kellett eladnia nyugati stúdióit az Embracer-nek, mert azok csak a „nagy” játékok fejlesztésére koncentráltak, ami „komoly kannibalizáció kockázatát jelentette” a Square Enix korlátozott erőforrásainak. A vállalat azonban felismerte, hogy a nyereségesség megőrzéséhez globális jelenlétre van szükség, és olyan játékokat akar készíteni, amelyek lehetővé teszik a globális piacon való érvényesülést.
A cég számos közelmúltbeli játéka megbukott
„Ahhoz, hogy a változó környezetben a csoportunk jobban tudjon a globális piacra szánt címek fejlesztésére összpontosítani, korlátozott erőforrásainkat erős és robusztus címek fejlesztésére kell összpontosítanunk” – olvasható a jelentésben. Sajnos az elmúlt években a japán cég által kiadott nyugati játékok közül több is pórul járt a piacon, a legutóbbi bukás a PlatinumGames által fejlesztett Babylon’s Fall volt. Az eddig látottak alapján pedig a PS5 konzol exkluzív Forspoken miatt aggódnak az emberek.
Érdekes módon a Square Enix japán játékai a legsikeresebb címei közé tartoznak világszerte. Nem kell messzebbre menni, mint maga a Final Fantasy.
Forrás: PlayStation LifeStyle