Úgy tűnik, hogy egy PlayStation-exkluzív cím, amely nemrég került PC-re, kevésbé teljesít jól a platformon, mint más játékok.
A Sackboy: A Big Adventure nem teljesít jól PC-n a többi PlayStation-exkluzív játékhoz képest. Legalábbis ami a Steam-kiadást illeti. A játék Sony új konzoljának 2020-as megjelenésekor a PS5 cross-gen launch címe volt. Többnyire pozitív kritikákat kapott, és egy masszív kooperatív platformjátékként üdvözölték. Közel két évvel a PlayStation-konzolokon való első megjelenése után most PC-re is eljutott.
A Sackboy: A Big Adventure PC-s portja a legújabb PlayStation-exkluzív játék, amely PC-re érkezik.
Míg a Sony régebben szigorúan konzolokon tartotta elérhetőnek címeit, az elmúlt években kísérletezett azzal, hogy néhány nagy játékát PC-re is átültesse.
A legismertebb PlayStation-PC portok közé tartozik a 2018-as God of War, a Spider-Man Remastered és az Uncharted: Legacy of Thieves Collection. Úgy tudni, a jövőben továbbiakat is terveznek.
A PlayStation-játékok komoly sikert arattak PC-n. Ezért a Sony erőforrásokat fektet abba, hogy több legnagyobb címét a platformra hozza. Azonban a Sackboy: A Big Adventure nem tűnik olyan sikeresnek, mint az azt megelőző PlayStation-játékok. Október 27. óta elérhető PC-n, de ahogy a Push Square rámutatott (a SteamDB adatai alapján), az egyidejű játékosok száma mindössze 610-nél érte el a csúcsot. Összehasonlításképpen, a God of War PC-s portjának több mint 73 000 játékosa volt a csúcson. A cikk írásakor a Sackboy: A Big Adventure a Steam egyidejű játékosok számát tekintve az utolsó helyen áll.
Úgy tűnik, ez jól jelzi, hogy a Sackboy: A Big Adventure bukik PC-n. Lehetséges, bár valószínűtlen, hogy a játék sokkal nagyobb érdeklődést vált ki az Epic Games Store-on. Feltehetőleg több példányt adtak el belőle a Steamen, mint amennyit az egyidejű játékosok száma sugall.
Számos oka lehet annak, hogy a Sackboy: A Big Adventure a jelek szerint nehezen talál közönséget PC-n más PlayStation-exkluzív játékokhoz képest, különösen két magyarázat tűnik ki.
A legnyilvánvalóbb magyarázat az, hogy egyszerűen kevesebb PC-s játékos érdeklődik a játék iránt. A korábbi PS-exkluzív címeket nagyobb érdeklődés övezte. A 3D-s platformerek nem rendelkeznek jelentős jelenléttel a PC-s játékok terén. Egy másik lehetőség, hogy jelenleg túl nagy a konkurencia. Az iparág az őszi játékdömping közepén jár, és a Sackboy PC-n mindössze egy nappal a Call of Duty: Modern Warfare 2 előtt jelent meg, amely valószínűleg az év legkelendőbb játéka lesz.
Forrás Push Square, SteamDB