A Capcom japán kiadó még 2021 végén nyilatkozta, hogy a PC-t szeretné elsődleges platformjává tenni. Úgy tűnik, ez mostanra megtörtént.
Történelmileg a Capcom nem éppen egy PC-központú játékkiadó. A japán óriás „Platinum Titles” oldalán található, a legkelendőbb játékok listáján ma is sok nem PC-s kiadvány is szerepel. A vállalat azonban 2021 októberében azt mondta, hogy a jövőben a PC-t szeretné elsődleges platformjává tenni. Ez a stratégia magában foglalja, hogy 2022-re vagy 2023-ra az eladások 50%-a PC-n történjen. Úgy néz ki, jó munkát végzett mindenki, mert a cég legutóbbi pénzügyi eredményei szerint a küldetés teljesült.
A PC-s százalékos növekedés a Capcom második negyedéves eredményeit követő kérdés-felelet összefoglalóban derült ki: Arra a kérdésre, hogy a negyedév végén a PC-s eladások aránya a teljes darabszámhoz képest mekkora volt, a vállalat így válaszolt: „Körülbelül 50%, elsősorban a katalóguscímek eladásai növekedtek”.
A Capcom a második negyedéves jelentésében elárulta, hogy a pénzügyi év első felében az eladásai és a profitja valójában „viszonylagos visszaesést” mutatott, mert nem volt olyan nagy új megjelenés, amely felvehette volna a versenyt a Resident Evil Village című túlélőhorror-játékkal, amely még az előző év első felében robbant be. Ugyanakkor az első félév „stabil előrelépést mutatott az egész éves tervhez képest”. Illetve, a Capcom tulajdonképpen megemelte az egész éves értékesítési volumenre vonatkozó előrejelzését a katalógusjátékok eladásainak növekedése miatt. (Vagyis a vállalat régebbi játékainak folyamatos eladásai segítségével.)
A cég 2020-as pénzügyi évének első felében a katalógusjátékok eladásai valamivel 11 millió darab alatt voltak, ami a vállalat összes eladásának 79,3%-át teszi ki. Ez a szám 13,2 millióra nőtt a 21. pénzügyi év első felében. Ám az arány 66,7%-ra csökkent, köszönhetően az újonnan megjelent Resident Evil Village sikerének. Az idei év első felében a katalóguseladások ismét emelkedtek. Pontosan 16,1 millióra, és az összes eladás százalékos aránya is megugrott, 75,4%-ra. Ez nem egészen olyan magasra, mint 2020-ban, köszönhetően annak, hogy az új egységek eladásai abban az évben is összehasonlíthatóan nőttek.
Az is figyelemre méltó, hogy a digitális eladások aránya az idei pénzügyi év első felében 91,5%-ra ugrott, míg a tavalyi év azonos időszakában csak 70,2% volt.
Ez feltehetően a régebbi játékok digitális platformokon keresztül történő vásárlásainak növekedését tükrözi. (Ami egyébként is a PC-n a legelterjedtebb módja bármilyen játék megvásárlásának.) A következő években megjelenő új játékok esetében is eltolódhat – ami viszont csökkentheti a PC teljes eladási részesedését. A Capcom azonban ezt nem tartja valószínűnek. Előrejelzései szerint a digitális eladások a következő pénzügyi évben nagyjából stabilan 90%-os arányban maradnak majd, ami újabb jele annak, hogy a PC-s eladások továbbra is erősnek számítanak.