A Square Enix tényleg a célegyenesben van a játék fejlesztésével.
Takai Hiroshi, a Final Fantasy XVI rendezője a Famitsunak adott interjújában azt mondta, hogy a játékot nap mint nap végigjátsszák, a még „durva” elemekkel foglalkoznak, továbbá a renderelési és teljesítménybeli hibákra is koncentrálnak, és ezután jön a bugfixálás. Jelenleg 2023 nyarára tűzték ki hivatalosan a megjelenést, de ennél konkrétabbat még nem mondott senki sem a japán cégtől.
Emiatt kapott egy kérdést Yoshida Naoki, a Final Fantasy XVI producere, akit Yoshi-P-ként is ismerhetünk. Szerinte ezzel kapcsolatban a Square Enix rövid időn belül elárulja, hogy napra pontosan mikor számítsunk a boltokban és a PlayStation Store-on a játékra. Az év vége előtt el fogják árulni a dátumot, de Yoshida kihangsúlyozta, hogy nyárnál később nem fog megjelenni, azaz jövő augusztus végére játszani fogunk a PlayStation 5-exkluzívként bejelentett JRPG-vel. A 4Gamernek, egy másik japán publikációnak elmondta, hogy a megjelenési dátum mellé egy újabb trailert is készíteni fognak, a Dengekinek pedig megerősítette, hogy demóval is terveznek.
„Mivel az elmúlt évek során annyira hozzászoktam az online játékok fejlesztési környezetéhez, kicsit meglepett, hogy milyen kellett „bearanyoznunk” a játékot [bolti változat előkészítése]. Ha figyelembe vesszük a lemezek gyártását, a világszerte történő szállítást… mindez több hónapnyi fizikai időt vesz igénybe, szóval amikor azt mondjuk, hogy a fejlesztés 95 százalékban befejeződött, egyesek azt mondhatják, hogy „nos, akkor azonnal adjátok ki”, de ez a valóság…”, mondta a Famitsunak Yoshida.
A producer az IGN-nek pedig elmagyarázta, hogy miért nem fogunk találni sok, sötétebb bőrű karaktert a játékban: „Ez egy nehéz, de nem váratlan kérdés, hiszen a szórakoztatóiparban a sokszínűség az utóbbi időben sokat vitatott témává vált. A válaszom azonban az egyéni elvárásoktól függően egyesek számára csalódást okozhat. A tervezési koncepciónk a fejlesztés legkorábbi szakaszától kezdve mindig is erősen a középkori Európát jelenítette meg, beépítve az akkoriban uralkodó történelmi, kulturális, politikai és antropológiai normákat. Amikor eldöntöttük, hogy a helyszín a legmegfelelőbb a történethez, amit el akartunk mesélni, úgy éreztük, hogy ahelyett, hogy globális méretű dolgot hoznánk létre, szükséges egyetlen földterületre korlátozni a hatókörét – egy földrajzilag és kulturálisan elszigetelt területre, egy repülőgépek, televízió vagy telefonok nélküli korban.
[A játék] soha nem lehetett olyan sokszínű, mint mondjuk a mai Föld. Végső soron úgy éreztük, hogy bár fontos volt az etnikai sokszínűség beépítése Valistheába, a túlságosan sokszínűség egy sokkal nagyobb világ egyetlen szegletében a végén a narratív határok megsértését okozhatta volna, amelyeket eredetileg magunknak állítottunk fel. A történet, amit elmesélünk, fantasy, igen, de a valóságban is gyökerezik. Végső soron egyszerűen csak azt szeretnénk, ha a hangsúly kevésbé a karaktereink külső megjelenésén, és inkább azon lenne, hogy kik ők, mint emberek. Emberek, akik összetettek és sokfélék természetük, hátterük, hitük, személyiségük és motivációik tekintetében. Olyan emberek, akiknek a történetével együtt tudunk érezni. Valistheában sokszínűség van. Sokszínűség, amely bár nem mindenre kiterjedő, de szinergiában van az általunk teremtett környezettel, és hű az inspirációkhoz, amelyekből merítünk,” válaszolta Yoshida.
A kb. 35-40 óra hosszúnak ígérkező Final Fantasy XVI nyáron érkezik PlayStation 5-re.