A Diablo IV fejlesztői meséltek a World Tier nehézségeiről, a World Bossokról és arról, hogy a Legendary itemek hogyan ötvözik a második és harmadik rész legjobb tulajdonságait.
Nemrég indult el a Diablo IV zárt bétája. Végre konkrét információk is napvilágot láttak a játék funkcióiról, osztályairól és a játékmenet körforgásáról. Ráadásul az információk ezúttal egyenesen a Blizzardtól származnak, és a Diablo IV nyitott világú megközelítésére koncentrálnak. Elődeihez hasonlóan a negyedik rész is Sanctuary világában játszódik. Ám elődeivel ellentétben játékvilága egyetlen nagy, összefüggő labirintus, amelyet a játékosok saját szeszélyük szerint fedezhetnek fel. Mindez koncepciójában közelebb áll a Diablo III: Reaper of Soulsban bevezetett Adventure Mode-hoz.
A Diablo IV nyitott világa minden típusú játékosnak megfelel, hiszen a játékosok ellen elszórtan találhatóak kiemelt Player vs. Player zónák, valamint nyolcfős „World Boss” csaták a játszható öt régióban, amelyek mérete hasonló a korábbi Diablo-címek egy-egy Act-jéhez.
A negyedik felvonás nyitott világának szabad formájú élménye ellenére azonban a Blizzard egy másik, a Diablo III játékosok számára ismerős rendszert is bevezet: ez a World Tiers.
Az IGN-nek adott interjúban Rod Ferguson vezérigazgató és Joe Shely játékigazgató arról beszélnek, hogy a World Tiers hogyan fejlődött ki a Diablo III nehézségi csúszkájából. Ez adja majd a Diablo IV nyitott világában a vertikalitás és a fejlődés érzetét. A játékosok az első két World Tiers közül azonnal az 1. szinten választhatnak. Itt az első szint a Story Mode nehézségének felel meg. Az 50. szint után a World Tiers területei megnyílnak. A játékosok fokozatosan további szinteket oldhatnak fel a World Bossok legyőzésével az elérhető legmagasabb World Tierben.
A Diablo Immortal és a Diablo III nehézségi csúszkáival ellentétben a negyedik részben a World Tiers sokkal kézzelfoghatóbb fejlődési érzetet nyújt. A következő fokozatot a bossokkal való találkozások mögé zárja, amelyek gyakorlatilag kapuőrként szolgálnak. A fejlesztők elmondták, hogy az utolsó World Tier egy különösen nehéz, 100-as szintű karaktereknek szánt bossharc mögé lesz elzárva.
Hasonló módon a Diablo IV legendás tárgyai a Diablo III-ban bevezetett Kanai Cube koncepció továbbfejlesztését jelentik, ahol a játékosok kiválaszthatnak egy legendás erőt és alkalmazhatják azt anélkül, hogy az eredeti tárgyat használniuk kellene.
A Kanai Cube-tól eltérően a Diablo IV-ben a játékosok egy Legendás tárgy erejét az eredeti tárgyból átvihetik egy új, általuk választott ritka tárgyba. Ez visszahozza a Diablo II ritka tárgyainak jelentőségét. Ugyanakkor nem csökkenti a Diablo III legendás tárgyainak fontosságát.
A Diablo IV zárt bétája november 18-án ér véget. A játékosoknak nem lesz lehetőségük kipróbálni ezeket a funkciókat a jövő év elejéig. Akkor tervezi a Blizzard megnyitni a bétát több ember előtt. Ha hinni lehet a pletykáknak, akkor a játék megjelenése sincs már túl messze. Jelenleg 2023 áprilisára van kitűzve.
Forrás: YouTube