Joe Shely és Rod Fergusson arról beszélgettek, hogyan kellett a Diablo IV kampányának alkalmazkodnia a nyitott világhoz, és hogyan jutalmazzák a játékban a felfedezést.
A Diablo IV alaposan felrázza a saga formuláját. A nyílt világ lehetővé teszi a játékosok számára, hogy az általuk választott sorrendben vágjanak neki a történetnek. A korábbi Diablo-játékokban a narratíva lineáris volt, és felvonások sorozatára épült. A Diablo II és a Diablo III esetében ez öt felvonást jelentett. A negyedik felvonás rövidebb volt, az ötödik felvonás pedig a kiegészítő csomagból származott. A Diablo IV a nyitott világában szakít a hagyományokkal, és a felvonások helyett öt régiót vezet be. Ezek mindegyike zónák összefüggő gyűjteményét jelenti.
A Diablo IV-ben a játékosok szabadon belevethetik magukat a Sanctuary veszélyes vadonjába és gonosz dungeonjaiba anélkül, hogy attól kellene tartaniuk, hogy túlszigorított területre lépnek, mivel a világ köréjük skálázódik.
A nehézség-szabályozót helyettesítő World Tiers hozzáadásával a játék úgy tűnik, hogy a második és harmadik rész legjobb tulajdonságait használja fel a zónák és az általános fejlődési rendszer felépítéséhez.
Az IGN-nek adott interjúsorozat részeként Joe Shely játékigazgató és Rod Fergusson általános igazgató leült beszélgetni arról, hogyan kezeli a Diablo IV a nyílt világot. Valamint, hogyan kellett ennek következtében megváltoznia a játék kampányának. A nyílt világ bevezetése a Diablo franchise-ba arra késztette a Blizzardot, hogy már nagyon korán rájöjjön, hogy a Diablo IV-ben nem működhet tovább a lineáris narratíva – el kell ágaznia. A történet látszólag továbbra is lineáris. Ugyanakkor a játékosok a játék prológusának befejezése után választhatnak, hogy melyik felvonást (vagy régiót) vállalják el.
Fergusson azt is elmondja, hogy annak ellenére, hogy van egy egyértelmű fő történet, a játékosok nem feltétlenül kényszerülnek arra, hogy kövessék azt. A Diablo IV nem akarja fogni a játékos kezét. Ha akarja, a fő küldetés felé tereli, de egyébként hagyja, hogy felfedezzen egy régiót és szintet lépjen a mellékküldetéseken, a dungeonokon és a nyílt világ egészén keresztül.
Amikor a kiegyensúlyozott játékvilág kialakításáról van szó, Joe Shely szerint a Diablo IV filozófiája a „szörnysűrűségről” szól.
A Sanctuary földjein való átkelésnek izgalmasnak kell lennie. A játék bevezeti a hátasokat a franchise-ba. Ez egy kis mozgásteret is ad a nagyobb zónák kialakításához.
Habár a Diablo IV végjátékának túlnyomó többségét a Helltides és a Nightmare Dungeonok teszik majd ki, a régiók alapos felfedezését a játék szintlépése közben is jutalmazza. Itt jön be a játék Renown rendszere. Amellett, hogy a játékosok a szintlépés során is szerezhetnek képességpontokat, a régiók zónáinak teljesítéséért is kapnak majd képességpontokat. A hagyományos skill pontokkal ellentétben ezek az alt karakterek számára is előnyösek lesznek. Ezzel tovább ösztönözve az aktív felfedezést. A Diablo IV zárt bétája néhány nap múlva véget ér. A játékosoknak 2023 elején lesz lehetőségük kipróbálni a játék nyitott világát.
Forrás: YouTube