TECH HÍREK – Olyan kontroller-bemenetfelismerő technológiát szabadalmaztatott a Sony, amely jelentősen javíthatja a játéknézői élményt.
A Sony egy olyan kontroller-bemenetfelismerő technológiát kutat, amely jelentősen javíthatja a játéknézés élményét. Mindezt azzal érné el, hogy a nézők számára pontos, a játékfelvételekből kikövetkeztetett kontroller-bemenet feliratokat biztosít. A szórakoztatóipari óriásvállalat éppen a múlt héten szerzett szabadalmat egy ilyen megoldásra. A Sony legtöbb kortárs szabadalmához hasonlóan a most közzétett koncepció is speciális gépi tanulási modellekre bízza a számítási feladatokat.
A vállalat legújabb szabadalma egy olyan mesterséges intelligencia rendszert ír le, amely a játékfelvételeket automatikusan generált bemeneti feliratokkal egészítené ki, még a rögzített munkamenetek tényleges vezérlő metaadataihoz való hozzáférés nélkül is.
A technológia tehát a robusztusan képzett gépi tanulási modelleken alapulna. Ezeket játékmechanikai alapon kellene megtanítani a játékmechanizmusokra. Mivel ez nyilvánvalóan jelentős elkötelezettséget igényelne minden egyes új cím esetében, valószínű, hogy a Sony kezdetben csak a saját exkluzív játékaira korlátozná ezt a megoldást. Ezeknek a költségvetése olyan befektetéseket tud támogatni, mint a mesterséges intelligencia tudósokból álló csapatok. (No meg a LeBron James és John Travolta főszereplésével készült trailerek.)
Mindez persze feltételezi, hogy a Sony egyáltalán megpróbálja kereskedelmi forgalomba hozni ezt a technológiát. Ez pedig korántsem biztos, különösen egy ekkora vállalat esetében. Gyakran védekező jelleggel nyújt be szabadalmi bejelentést, egyszerűen azért, hogy bizonyos megközelítési módok a jövőben is nyitva maradjanak a jogdíjmentes megvalósítás előtt. Még akkor is, ha nem tervezi aktívan folytatni azokat.
Bár a most megszerzett szabadalom elsősorban az előre rögzített felvételek elemzésére szolgáló módszerre összpontosít, a chipgyártás fejlődése végül lehetővé teheti egy hasonló megoldás valós idejű megvalósítását.
Ennek egyértelmű alkalmazásai lennének a streamingben. Illetve, potenciálisan nagy jelentőséggel bírna a kisebb eSport-rendezvények számára. Ahol a szervezőknek nincs meg a technikai tudása ahhoz, hogy a hagyományos, a vezérlő metaadatain alapuló bemeneti feliratozást alkalmazó közvetítéseket megvalósítsák.
Eközben a PS5 gyártója azt az ötletet is vizsgálja, hogy gépi tanulási modelleket tanítson meg játékokat játszani demó célokra. Egy másik friss szabadalom egy „mi lenne, ha” játékmenet-rendszert ír le.
Forrás: Guardado Rapido