A Sony egy korábbi vezetője megerősítette, hogy a Playstation jelentősen hozzájárult a The Callisto Protocol című készülő horrorjáték fejlesztéséhez.
Kiderült, hogy a The Callisto Protocol, a Striking Distance Studios új fejlesztőjének közelgő sci-fi túlélő horrorjátékának fejlesztésében a PlayStation és anyacége, a Sony is közreműködött. A játék a bejelentése óta jelentős hype-ot generált az interneten. Ez nagyrészt az eddig bemutatott trailerekben látható hihetetlen grafikának és animációnak köszönhető.
A The Callisto Protocol-t Glen Schofield, az ikonikus Dead Space-sorozat társalkotója rendezte, és a helyszín, az esztétika és a játékelemek hasonlósága miatt gyakran nevezik az említett játékok szellemi utódjának.
Schofield interjúkban kijelentette, hogy nincs kapcsolat a Dead Space és a The Callisto Protocol fiktív univerzumai között. Habár az előbbi nagy kreatív hatása egyértelműen utat talált az új IP-be. Az egyik nyilvánvaló hasonlóság a két játékban alkalmazott hátborzongató, véres képekben rejlik. Igaz, a játék kétségtelenül egyedi és vizuálisan lenyűgöző stílust mutat, különösen a filmes jelenetekben.
Úgy tűnik, hogy a filmjelenetek lenyűgöző minősége részben a Striking Distance Studios és a Sony Visual Arts Services Group (VASG) együttműködésének köszönhető. Egy tweetre reagálva, amely kiemelte, hogy a játék a PlayStation motion capture stúdiójának helyiségét bérelte ki a mozgóképek forgatásához, Michael Mumbauer, a VASG stúdió korábbi vezetője kijelentette, a Sony hozzájárulása a projekthez még ennél is tovább ment. Mumbauer egy félmondatban arra utal, hogy a Striking Distance mélyebb együttműködést folytatott, mint azt korábban elismerték.
A San Diego-i székhelyű VASG évek óta nyújt segítséget erőforrások és szakértelem formájában számos játékfejlesztő stúdiónak, és számtalan népszerű PlayStation-cím meg nem énekelt hősének nevezik.
A VASG segítségének kedvezményezettjei többnyire a Sony tulajdonában lévő stúdiók. Ám a vállalat időről időre együttműködik olyan külsős stúdiókkal is, mint a Striking Distance.
Egy olyan viszonylag kicsi és kipróbálatlan stúdió számára, mint a Striking Distance, okos lépésnek tűnik az olyan befolyásos cégekkel való együttműködés, mint a Sony. Így olyan létesítményekhez és technológiákhoz juthat hozzá, amelyek a legtöbb fejlesztő számára elérhetetlenek. Valószínű, hogy a játék széles körben dicsért mozgóképes látványvilágát legalább részben ennek az együttműködésnek köszönhetjük. Igaz, a Striking Distance Studios szorgalmas csapata minden bizonnyal még mindig oroszlánrészt érdemel az elismerésből. A rajongók többet is láthatnak majd, amikor a The Callisto Protocol a jövő hónapban megjelenik.
Forrás: Twitter
It wasn’t just the use of the mocap studio. They contributed quite a lot to cinematics and more.
Going to be a banger. 🤘 https://t.co/qMeXeXS3U0
— Michael Mumbauer (@MichaelMumbauer) November 15, 2022