Castlevania játékot készítene a God of War: Ragnarök fejlesztője?!

A God of War: Ragnarök rendezője kijelentette, hogy imádja az ikonikus Castlevania-sorozatot, amely nagy hatással volt a PlayStation-exkluzív játékára.

 

 

A Santa Monica Studio játékigazgatója, Eric Williams a God of War: Ragnarök sikere után egy Castlevania-játékot szeretne készíteni. Többek között erről mesélt az iparág veteránja egy nemrég adott interjúban. A Kinda Funny Games Spoilercast legújabb epizódjában való szereplése során Williams elmondta, hogy még nem tudja, mi lesz a következő projektje. Ám megjegyezte, hogy csapata „szívesen” készítene egy Castlevania játékot. Persze csak akkor, ha valahogyan megszereznék a Konamitól az erre vonatkozó licencet.

Williams megjegyzése újabb emlékeztetőül szolgál arra, hogy a játékvilág egyik legikonikusabb franchise-a már majdnem egy évtizede függőben van, és a legutóbbi fővonalbeli rész a 2014-es Castlevania volt: Lords of Shadow 2.

A hétfői interjú során jó hangulatúnak tűnő Williams utalt arra, hogy a Spoilercast stábja a globális elérésük miatt talán tudna segíteni a Studio Santa Monicának a Castlevania licenc megszerzésében. Ezután viccelődve elismerte, hogy ez a kijelentés önmagában is „annyi bajba” fog kerülni. Tréfa ide vagy oda, nem ez az első alkalom, amikor a veterán játéktervező a Castlevania-franchise iránti rajongásáról vallott. Tavaly ilyenkor Williams a Castlevania 2: Simon’s Questet említette a God of War: Ragnarök egyik fő hatásaként.

Williams minden God of War-fejlesztőcsapatban részt vett, de a Ragnarök volt az első játék, amit ő rendezett. A Studio Santa Monicánál régi hagyománya van annak, hogy a projektek között váltogatják az igazgatókat. Céljuk a friss kreatív perspektíva fenntartása. Erről korábban Cory Barlog is beszélt, aki a 2018-as God of War reboot fejlesztését irányította.

Ami annak valószínűségét illeti, hogy a Konami valaha is fontolóra veszi a Castlevania IP licencelését a Sony számára: megestek már furcsább dolgok is a játékiparban.

A japán szórakoztatóipari óriáscég látszólag visszalépett az AAA-fejlesztéstől. Ennek oka, hogy a Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain fejlesztése során összeveszett Hideo Kojimával. No meg persze a Metal Gear Survive sikertelen fogadtatása. Ugyanakkor a Silent Hill franchise közelmúltbeli újjáélesztése azt mutatja, hogy a vállalat továbbra is hajthatatlan arra, hogy a játék-IP-it a pachinko világán túl is hasznosítani tudja.

Mi több, a Netflix Castlevania-sorozatának viszonylagos sikere és az Apple-partnerség, amely a Castlevania: Grimoire of Souls felélesztéséhez vezetett egyértelműen bizonyítja, hogy a Konami nem ellenzi az ikonikus franchise harmadik feleknek való kölcsönadását. Még akkor sem, ha továbbra is vonakodik is egy új fővonalbeli játék mellett elkötelezni magát.

Forrás: YouTube

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu