Az FTC (Federal Trade Commission, az Egyesült Államok szövetségi kereskedelmi bizottsága) nem látja jó ötletnek, hogy a Microsoft felvásárolja az Activision Blizzardot.
A Politico három, a témában jártas személyre hivatkozva arról ír, hogy az FTC „valószínűleg” trösztellenes pert indíthat a Microsoft ellen, hogy megakadályozza az Activision Blizzard King felvásárlását. Ezzel akarja az FTC demonstrálni, hogy a nagy techcégek hatalmát valamelyest visszaszorítja. Ehhez persze az FTC biztosainak szavazása is kell, de állítólag a bizottságot a Microsoft nem nagyon tudta meggyőzni. A per bejelentése hamarosan (még december folyamán) jöhet, és erre már reagált is a Microsoft…
„A Microsoft készen áll arra, hogy a szabályozó hatóságok (köztük az FTC) és a Sony aggályait is figyelembe vegye, hogy az üzletet bizalommal zárják le. A tranzakció lezárása után is a Sony és a Tencent mögött maradunk a piacon, az Activision és az Xbox pedig együtt a játékosok és a fejlesztők javát szolgálja, és versenyképesebbé teszi az iparágat,” nyilatkozta a Politicónak David Cuddy, a redmondi techcég szóvivője.
Eközben az Egyesült Királyság verseny- és piacfelügyeleti hatósága, a CMA közzétette a Sony 22 és a Microsoft 111 oldalas véleményét a tranzakcióról. A Sony reakciójából megtudtuk, hogy a Call of Duty a PlayStationön sok milliárd dollárt termel, illetve a franchise évente több mint 300 millió dolláros költségvetésű játékkal jelentkezik. A Sony szerint kifejezetten fontos a nagy, agresszív megjelenési ciklusa miatt is, és a például a Microsft által említett NBA 2K mellett ez sokkal nagyobb névnek tekintendő. A cég hozzátette, hogy az Electronic Arts Battlefield sorozata nem elég jó a CoD-dal szemben (a Battlefield eddig 89 millió eladást hozott össze a Call of Duty 400 milliójával szemben).
A Forbesnak író Paul Tassi talán jogosan röhögte ki a Sony-t („A Sony épp megemelte a PlayStation 5 regionális árát és a 70 dolláros játékokat erőltette, erre van pofájuk ezt mondani”), amikor a Sony azt nyilatkozta, hogy „A gyengébb vetélytársak miatt a Microsoft képes lenne a konzoljainak és játékainak árát megemelni az Xbox-felhasználóknak (beleértve a PlayStationről váltóknak), megnövelni az Xbox Game Pass előfizetésnek díját, továbbá csökkentené az innovációt és a minőséget.” Miközben a Sony megemelte a PlayStation Plus árát is. Hmmm…