TECH HÍREK – A Cicero a Meta szerint hatalmas áttörésnek bizonyulhat egy bizonyos játékban (igen, csak egyben!).
A Facebook, az Oculus, az Instagram és a WhatsApp anyavállalata szerint a Cicero az első olyan mesterséges intelligencia, ami emberi szintű teljesítményre képes a Diplomacy-ben, egy népszerű stratgiai játékban. Ez eredetileg egy társasjáték volt, ami aztán több hivatalos és nem hivatalos folytatást kapott. A játék fő eleme a tárgyalás, és mivel multiplayer játékról van szó, a Diplomacy jelentős része abból áll, hogy a játékosok tárgyalnak egymással.
A poszt elismeri, hogy a mesterséges intelligencia korábban többször legyőzte az embereket, de azért hozzá kell tennünk, hogy először a Deep Blue-t elverte Garry Kasparov, egy sakk-világbajnok, de később már az MI nyert, ám az IBM visszavágóra már nem volt hajlandó. A Meta szerint a valóban hasznos, változatos lépésekre képes ügynököknek nem csak a táblán való bábumozgatásokra kell gondolniuk, hanem azokon túlra is. Ezért a Cicero képes tárgyalni, meggyőzni az emberi játékosokat, akikkel az együttműködés sem lehetetlen.
A Diplomacy régóta pont emiatt volt nagy kihívás a mesterséges intelligenciának, mert meg kell érteni a másik játékos motivációit, és ehhez igazodva kell finomhangolni a stratégiát. A Cicero a webdiplomacy.net-en játszott, és az emberi játékosok átlagpontszámának több mint dupláját érte el, és a több mint egy mérkőzést játszók között az első tíz százalékba fért be eredményével. Emiatt írja a Meta, hogy a Cicero annyira hatékony a Diplomacy-ban az emberekkel való tárgyalás során használt természetes nyelvben, hogy gyakran inkább vele dolgoztak együtt mint más emberi játékosokkal.
Nem a hagyományos játékra építő megerősítésre építették a Cicerót, hanem stratégiai indoklást használtak (mint az AlphaGóban és a Pluribusban), és a GPT-3-ban, a BlenderBot 3-ban, a LAMDÁban és az OPT-175-ben alkalmazott természetes nyelvfeldolgozást is bevetették. Az MI felismeri, hogy kit kell az oldalára állítania, és a szoftver egy iteratív tervezői algoritmuson fut, ami a konzisztencia és a racionalitás között egyensúlyozza a párbeszédet, megjósolva a játékosok következő lépéseit, és a terveket ezekre finomhangolva módosítja.
A Meta szerint a Cicero nagy hatással lehet az MI-s chatassisztensekre, mert képesek tanulásra szánt párbeszédeket tartani az emberekkel, akik új képességeket sajátíthatnak el vele. A Meta szerint elképzelhetünk egy játékot is, ahol az NPC-k az emberekhez hasonlóan terveznek és beszélnek. Megértik a motivációinkat, és ehhez igazodva adaptálja a dialógust, hogy segítsen nekünk a kastély lerohanásában.
Csak aztán nehogy Skynet legyen belőle. (Igaz, Kínában már létezik Sky Net néven. Nem viccelünk…)
Forrás: PCGamer