A Sonic Frontiersben látott nyílt zónás megközelítés csak a kezdet volt, és erre a Sonic Team a későbbiekben építeni fog.
Megjelent a Sonic Frontiers, és ennek játékmenete nem olyan egyszerű, hogy simán végigfutunk a pályákon. Kisebb puzzle elemek is vannak benne, és a nyílt terület is kissé más ízt kölcsönöz a három évtizede töretlenül futó kék sündisznó legújabb kalandjainak. Az biztos már, hogy ez nem egyszeri eset volt, ugyanis a Sonic Team vezetője megerősítette, hogy ez a kijelölt irányuk a jövőbeli Sonic-játékoknak is.
Iizuka Takashi, a Sonic Team vezetője a Sectornak adott interjújában megerősítette, hogy mi is a csapat elképzelése az IP-vel kapcsolatban: „A Sonic Adventure-höz hasonlóan a Sonic Frontiers esetében is az volt a célunk, hogy olyan játékot hozzunk létre, amely a jövőbeli Sonic-játékok alapköve lesz. Ez egy teljesen új megközelítés a franchise számára, de tudatosan tiszteltük Sonic gyökereit is: a játéknak továbbra is Sonic-játéknak kell hatnia.
A Sonic Frontiersszel az volt a célunk, hogy az 1998-as Sonic Adventure-ben kezdődött lineáris, színpadias 3D-s akciójátékot egy új, akciódús kalandjátékká fejlesszük, amelyben a játékosok szabadon felfedezhetik a körülöttük lévő környezetet. Tudjuk, hogy sok játékos szereti a kiterjedt, előre meghatározott útvonal nélküli világok felfedezését, és ezt kívántuk elérni az új, nyitott zónás platformkoncepciónkkal. Nagyon izgatott vagyok, hogy Sonic is csatlakozik ehhez a forradalmi lépéshez a magával ragadó játékvilágok terén,” nyilatkozta Iizuka.
Tény, hogy a SEGA Dreamcast egyik húzócímeként is kezelendő Sonic Adventure valósban módosított az addigi lineáris A pontból B-be futás között, ugyanis a hagyományosabb, de tágasabb pályák között több nagyobb területet kaptunk, amit szabadon be lehetett járni. A koncepció tehát nem új, amit a Sonic Frontiers bemutatott, de ezt sokkal összetettebben tette mint két és fél évtizede.
Ezzel azt is megerősítette a Sonic Team, hogy lesz folytatás, mert a SEGA egyik legnépszerűbb IP-jéről van szó…
Forrás: WCCFTech