Bár a stúdió mostanában a Need For Speeddel foglalkozik (a legújabb rész, a Need For Speed Unbound mától játszható a Palace Editionnel, vagy ha EA Play Pro előfizetésünk van), azért a múltat sem szabad elfeledni.
A Criterion Games lett a Need For Speed franchise fejlesztője, miután az EA Gothenburgból Ghost Gamesszé váló csapattól megvonták a jogokat (és ők vissza is változtak egy kisegítő stúdióvá az eredeti nevükkel), de azért a múltban a Burnouttal dobtak nagyot. Ezekben a játékokban a minél nagyobb ütközések és a veszélyes vezetés kapta a hangsúlyt. (Úgy is el lehet képzelni, hogy a Cobra 11-ben látott nagy ütközések és robbanások elkövetői lehetünk.)
Az Eurogamernek interjút adott Kieran Crimmins, a Criterion kreatív izgazgatója, aki megerősítette, hogy a csapat szívesen foglalkozna ezzel az IP-vel, ám jelenleg nincsenek terveik rá. Crimmins reménykedik, hogy a jövőben lehetőségük lesz egy új Burnoutot fejleszteni: „Ez nem olyasmi, amit most tervezünk… De ha arról a két játékról beszélünk, ami a stúdiót a legjobban érdekli, akkor nyilvánvalóan a Need For Speed és a Burnout. Szóval azt hiszem, azt akarom mondani, hogy szívesen csinálnék egyet. Remélem, hogy ha minden jól megy ezekkel a játékokkal, és bővíteni tudjuk a csapatot, akkor talán készíthetünk egyet. Nem szerepel a közeljövő tervei között, vagy ilyesmi, de ember, nagyon jó móka lenne,” mondta Crimmins.
Az első Burnout 2001 novemberében jött ki PS2-re, majd 2002 április végén/május elején GameCube-ra és Xboxra is. Ekkor még az Acclaim volt a kiadó, és már itt is azon volt a hangsúly, hogy nagy sebességgel rohanjunk bele a forgalomba, és akkora káoszt okozzunk az utakon, amennyire ez lehetséges volt. 2002 októberében PS2-re, 2003 áprilisában GameCube-ra, majd májusban Xboxra jött a folytatás, a Burnout 2: Point of Impact, 2004 szeptemberében pedig már az Electronic Arts kiadásában jött a sorozat talán legjobb része, a Burnout 3: Takedown PS2-re és Xboxra. 2005 szeptemberében PS2-re és Xboxra, majd 2006 márciusában Xbox 360-ra a Burnout Revenge követte, de 2005-ben a PSP (szeptemberben) és a DS (novemberben/decemberben) a Burnout Legendset kapta. 2007 márciusában PS2-re és PSP-re (utóbbira néhány régióban áprilisban) a Burnout Dominator jött, 2008-ban PS3-ra és X360-ra, 2009-ben PC-re a Burnout Paradise követte (ebből volt újrakiadás PlayStation 4-re, Xbox One-ra, PC-re és Switch-re), 2011/12-ben pedig kissé csalódottan ért véget a sorozat a Burnout Crash!-sel (PSN, XBLA, iOS, utóbbira jött ki tíz éve).
Ezek után ideje lenne valami újnak is.
Forrás: PSU