Csakhogy még mindig problémás a játék teljesítménye. (Nem kizárt, hogy a Denuvo miatt. A kiadót, a Kraftont jellemzi, hogy napokkal a játék megjelenése előtt teszik be, mert tudják, hogy sokan lemondják a hazánkban szerencsére el nem terjedt gyakorlatot, az előrendelést…)
A The Callisto Protocol Steames értékelései egy kis időre 22%-ra levitték a játék értékelését, ugyanis annyira komoly probléma volt a szaggatás, ami még egy izmos konfigon is beszaggatott. (Ez főleg az Unreal Engine 4 miatt van, ugyanis a shaderek összeállítása és az assetek betöltése lett az Epic Games technológiájának Achilles-sarka; de az Unreal Engine 5.1-ben a shaderes hiba ki lesz javítva…) Nem csoda, hogy gúnynevet is kapott a játék (The Stuttering Protocol a szaggatásra utalva).
A Twitteren a The Callisto Protocol hivatalos profilja ezt írta: „Köszönjük a türelmeteket. Már elérhető egy PC-s javítás, amely javítja a shader-összeállítás miatti játékmenetbeli szaggatási problémákat. A frissítés után előfordulhat, hogy az alkalmazás első indításakor átmeneti szaggatás jelentkezik a játék menüjében. Az elkövetkező napokban további optimalizáláson dolgozunk.” És Glen Schofield, a játék rendezője szerint egy emberi hiba miatt történt mindez: „Egy rossz fájlt patcheltünk. Csak egy rohadt hiba, mert valaki elsiette. Ez a megjelenés napja, ez sajnos megtörténik. Ez a Krafton 1. egyjátékos konzolos játéka, így alapvetően mindent mi magunk csinálunk, mintha egy startup cég lennénk. Elnézést kérek.”
Eközben a The Callisto Protocol platina trófeáját könnyebb megszerezni, ahogy azt gondoltuk volna. Ehhez szükség van a játék legnehezebb szinten, a Maximum Security-n történő végigjátszáshoz. Vagy nem, ugyanis jelenleg lehetőség van ezzel trükközni (de szinte fix, hogy a Striking Distance Studios majd ezt ki fogja javítani). Két módon is átverhetjük a rendszert, hogy azt higgye, tényleg a legnehezebb szinten játszottuk végig.
Az egyik trükk a Powerpyx szerint az, hogy Maximum Security-n kell elkezdeni a játékot, majd lehet könnyíteni, aztán az utolsó boss legyőzése után visszaállítani. A másik opció a Kinda Funny tagja, Greg Miller szerint az, hogy nem is kell Max Security-n elindítani a játékot. Úgy tűnik, hogy a tesztelés során inem jutott eszükbe a fejlesztőknek több flaget elhelyezni a játékba, hogy figyelemmel tartsa a nehézségi szintet…