Hihetetlen, de a redmondi cég már a csillagokat is leígéri az égből, hogy az övék lehessen az Activision Blizzard King.
Phil Spencer, az Xbox-vezér egy tweetben megerősítette, hogy miután a Microsoft 68,7 milliárd dolláros tranzakciója az Activision Blizzard King felvásárlása után lezárul és összeolvad a két cég, elkötelezettek lennének, hogy tíz éven keresztül Nintendo platformokra is megjelenjen a Call of Duty, ugyansi a redmondiak elkötelezettek, hogy több embernek több játékot hozzanak el függetlenül attól, hogy miképp játszanak. Egy másikban pedig a Steames megjelenés mellett állt ki (és ez egyszerre jelenne meg az Xboxos verzióval, ami a Microsoft Store-t jelentené).
És ennyi. Semmi többet nem mondott, tehát bátran mondhatjuk, hogy ez mindössze PR duma, hogy a Microsoft üzleti évének végére, június 30-ára (mert ők április helyett júliusban kezdenek…) lezáruljon a Bobby Kotick vezette kiadó felvásárlása. Ennél azért többet mondott Brad Smith, a Microsoft elnöke a Wall Street Journalnak ugyanis egy furcsa összehasonlítást tett: szerinte a Sony a Blockbusterhez hasonló helyzetű! (Abból a videótékás üzletláncból egy bolt maradt meg.)
„A Sony a leghangosabb ellenzőként lépett fel; ugyanolyan izgatott az üzlet miatt, mint a Blockbuster volt a Netflix felemelkedése miatt. A Microsoft hatalmas kihívásokkal néz szembe a játékiparban. Az Xbox továbbra is a harmadik helyen áll a konzoljátékok terén, lemaradva a domináns Sony PlayStation és a Nintendo Switch mögött. A mobiljátékos iparban nincs érdemi jelenlétünk,” nyilatkozta Smith, aki ezután beszólt az Apple/Google párosnak, mert haszonkulcsuk van a mobilos appokból, ha azokban mikrotranzakciók vannak, és az Apple App Store-on/Google Play Store-on fenn vannak.
Smith szerint jó lenne a játékosoknak a felvásárlás, és így a harmadik helyen álló Microsoft jobb eséllyel küzdene a Sony-val, a Tencenttel, vagy a Nintendóval. Ezután megismételte, hogy a Call of Duty PlayStationön maradna (és itt meg is lett a tíz év erősítve), mert anyagilag nem lenne értelmes lelépni a Sony platformjáról: „A Sony által felvetett fő feltételezett potenciális versenyellenes kockázat az, hogy a Microsoft leállítaná a Call Of Duty PlayStationre történő elérhetővé tételét. Ez azonban gazdaságilag irracionális lenne. Az Activision Blizzard Call Of Duty-bevételeinek jelentős része a PlayStationös eladásokból származik. Tekintettel a cross-play népszerűségére, ez a Call Of Duty franchise és maga az Xbox számára is katasztrofális lenne a játékosok millióinak elidegenedésével. Ezért ajánlottunk a Sony-nak egy 10 éves szerződést, hogy minden új Call Of Duty ugyanazon a napon legyen elérhető PlayStationön, amikor az Xboxra is megjelenik. Nyitottak vagyunk arra, hogy ugyanezt a kötelezettségvállalást más platformok számára is biztosítsuk, és azt az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és az Európai Unió szabályozó hatóságai által jogilag kikényszeríthetővé tegyük.”
A trükk az, hogy a Sony-nak is alá kell írnia a megállapodást, és az említett szabályzók (Amerikában az FTC, az Egyesült Királyságban a CMA, az Európai Unióban pedig az Európai Bizottság) így is perre vihetik a Microsoftot. A CMA márciusban fog dönteni arról, hogy elfogadja-e a redmondiak pávatáncát.