A Days Gone rendezője világosan megmondta, szerinte ki a hibás a Metacriticen elért langyos fogadtatásért…
Emlékeztek még a Days Gone-ra? Arra a motoros akció-kalandra, amelynek pontszámai a játéksajtóban meglehetősen középszerűek voltak. A Metacriticen nem érte el a PlayStation által kívánt minőségi szintet. A Deacon St. John főszereplésével készült játék végül PC-re is eljutott. Sőt, úgy néz ki, hogy film is készül belőle.
Most a Days Gone rendezője és forgatókönyvírója, John Garvin nevezte meg a fő okokat, amelyek miatt a játékot (szerinte) olyan sok negatív kritika érte a sajtóban.
Garvint egy rajongó kérdezte arról a néhány jó kritikáról, amit a Bend Studio 2019-es címe kapott. Az igazgató a Twitter-fiókján rámutatott, hogy negatív megítélésnek három fő oka van:
„Technikai problémák a teljesítményével, például bugok, textúra betöltés és képkocka sebesség.”
„Azok a kritikusok, akik nem vették a fáradtságot, hogy ténylegesen játszanak a játékkal.”
„Azok a woke kritikusok, akik ki nem állhatták, hogy egy kemény fehér motoros csávó a csaja popsiját bámulja.”
Meg kell jegyezni, hogy jelenleg nem lehet az eredeti tweetre menni, mert Garvin korlátozta a felhasználók számát, akik láthatják a posztjait. A VGC azonban felkapta ezt az információt, és képes volt elkapni ezeket a kijelentéseket.
A Days Gone rendezője mindenesetre továbbra is válaszol a felhasználóknak, tartva magát ellentmondásos véleményéhez.
Az egyik így válaszolt: „Ugyan már John: ‘woke’? Te ennél jobb vagy”, amire Gavin nyersen válaszolt: „Nem, nem igazán… ha egy kritikus tiltakozik egy karakter ellen az identitáspolitika miatt, azt én woke …-nak nevezem. Tévedek?” Érdemes megemlíteni, hogy az eredeti tervek szerint egy Days Gone trilógiát adtak volna ki, ami a nyílt világ és a narratíva bizonyos aspektusait javította volna.