A Forspoken fejlesztőcsapatának vezető tagjai beszéltek a Luminous Productions néhány céljáról a játékkal kapcsolatban, és arról, hogy miért nem jön PlayStation 4-re.
A Forspoken rendezője, Takeshi Aramaki nemrég elmagyarázta, hogy a készülő akció-RPG miért nem érkezik PlayStation 4-re. A japán Luminous Productions stúdió által fejlesztett és a Square Enix által kiadott játék várhatóan PlayStation 5-re és PC-re jelenik meg. A demója pedig már most elérhető.
A 2021 szeptemberében bemutatott Forspoken Frey Holland kalandjait követi majd nyomon. Ő egy fiatal New York-i lány, aki mágikus úton Athia fantáziavilágába kerül.
Frey mágikus erők és sok mellékszereplő, többek között a beszélő karkötője segítségével epikus küldetésre indul, hogy legyőzze Athia tekintélyelvű uralkodóit és hazataláljon.
A Forspoken készítői a játékot nyílt világú, narratíva-központú kalandként írják le. Takeshi Aramaki rendező pedig azt hangsúlyozza, hogy a játék a terepen való átkelésre és a gördülékeny mozgásra helyezi a hangsúlyt.
Aramaki és csapata néhány tagja nemrég egy tolmács segítségével beszélt a VG247-es Dom Peppiatnak. Elsősorban arról beszélgettek, hogy a játék miért hagyja ki a PS4-et, és miért jelenik meg PlayStation 5- és Windows PC-exkluzívként. „Már a játéktervezés korai szakaszától kezdve mindig is arra gondoltunk, hogy olyasmit csináljunk, amit csak PS5-ön lehet” – magyarázta Aramaki. A Luminous Productions úgy építi fel a játékot, hogy megmutassa mindazt, amire a PlayStation 5 képes. Aramaki úgy véli, hogy amit a stúdió a motorral, a grafikával és a játékmenettel csinál, az a régebbi konzolon nem lenne lehetséges.
A fejlesztők nagy reményeket fűznek a játékhoz, mint új IP-hez. Ugyanakkor a Luminous nyíltan beszél arról, hogy a játék teljesítménybemutató is lesz. A PS5-ös verzió a konzol több exkluzív funkcióját is kihasználja. Például a kontroller fénysávja aszerint változtatja a színét, hogy Frey éppen milyen varázslatot mond. A Forspoken kihasználja a DualSense kontroller haptikus visszajelzését is. Aramaki elmagyarázta, hogy ez volt az, amit a Luminous nagyon szeretett volna felfedezni. A fejlesztők megpróbáltak minden varázslatnak egyedi fizikai érzetet adni. Tekintettel a több száz varázslatra, amelyek között a játékosok váltogatni fognak, ez elég lenyűgözőnek ígérkezik.
A haptikus visszajelzés része a stúdió azon céljának, hogy maximalizálják a játékosok merítését.
Ez kiterjed a vizuális effektekre és a játékmenetre is, ahol a fejlesztők gondosan megterveztek minden varázslatot, hogy egyedi és könnyen olvasható legyen a játékos számára.
A Luminous Productions szerint ezek a célok a PS4 hardver korlátai között dolgozva nem lennének elérhetők. Még a PC-s verzió sem biztos, hogy a teljes élményt nyújtja. A Forspoken társigazgatója, Takefumi Terada tért ki erre. Szerinte a PC-s merevlemezek teljesítményszűk keresztmetszetet okozhatnak a PS5 beépített SSD-jéhez képest. A Luminous a Forspokent a PS5-re optimalizálta. Úgy tűnik, ez a legjobb platform, amelyen megtapasztalhatjuk a játékot.
Forrás: VG247