A Valve azon is gondolkodik, hogy a 2013-tól 2019-ig gyártott Steam Controllerhez is visszatér…
Korábban beszámoltunk már arról, hogy a Valve többgenerációs készülékként nevezte a nagy sikernek örvendő Steam Decket. Most már két tervezője, Lawrence Yang és Pierre-Loup Griffais is beszélt arról, hogy bizony új modellen dolgoznak. A The Verge-nek adott interjújuk alapján viszont ne reméljük, hogy ez automatikusan erősebb modellt jelent: az áttervezéssel a képernyő és az akkumulátor élettartalmára koncentrálnak, és most stabil teljesítményt akarnak, mert így a fejlesztőknek és játékosoknak egyaránt kedveznének. Majd akkor gondolják meg az erősebb hardvert, ha jelentős előnyt biztosít az alkatrészek cseréje.
„Jelenleg az a tény, hogy az összes Steam Deck ugyanazokat a játékokat tudja játszani. Van egy célunk a felhasználók számára, hogy megértsék, milyen teljesítményszintre számíthatnak játék közben, és a fejlesztők számára, hogy megértsék, mit kell megcélozniuk… nagyon sok érték van abban, hogy egy specifikációjú [a készülék]. Úgy gondolom, hogy még egy ideig megtartjuk ezt az egy teljesítményszintet, és csak akkor vizsgáljuk meg ennek megváltoztatását, ha jelentős előnyökkel jár,” nyilatkozták a fejlesztők.
A Steam Deck első generációjú modellje is változott már a megjelenése óta, és ez folytatódni fog. A Valve főleg a szoftveres dolgokba nyúlt eddig bele, de a tervezők megerősítették, hogy hardveres módosítások is történtek. Például az akkumulátor ragasztása, illetve a ventillátorok módosítva lettek, átdolgozták a Steam és a gyors hozzáféréses (Quick Access) gombot, és könnyebb az akkumulátort lecserélni. A jövőben a játékosok akár meg is oszthatják a Steam Deck fogyasztási profiljaikat, ám a grafikus beállítások megosztása jelentős feladat lenne, és ezt a Valve nem tervezi, állítja Griffais.
De eközben a Steam Controllerrel is terveznek vaamit. 2013-ban, a Steam Machines kezdeményezés részeképp mutatták be a két trackpados, haptikus visszajelzésű kontrollert, ami az egérgolyó érzését kívánta imitálni. A kontrollerből hat év alatt kb. 1,6 milliót értékesített Gabe Newell cége, és Yang szerint nem kizárt, hogy csinálnak egy új modellt: „Igen, meg akarjuk valósítani. Csak az a kérdés, hogy hogyan és mikor. Szerintem valószínű, hogy ezt meg fogjuk vizsgálni, mert ez olyasmi, amit mi is akartunk. Jelenleg a Steam Deckre koncentrálunk, szóval ez egy kicsit ugyanaz a dolog, mint a mikrokonzolos kérdés: ez mindenképpen olyasmi, ahol szívesen dolgoznánk együtt egy harmadik féllel, vagy saját magunk fedeznénk fel [a lehetőségeket].”
Jogos, hogy csak egy Steam Deck modellre koncentrálnak, mert így a fejlesztőknek nem kell több variánssal számolniuk.