Chris Metzen 2016-ban vonult vissza a Blizzardtól, de a World of Warcraft kreatív tanácsadójaként most újra a pályára lépett.
Az eredeti World of Warcraft kreatív igazgatója, Chris Metzen, aki 23 éves pályafutás után 2016-ban távozott a Blizzardtól, visszatér. A Warcraft franchise általános igazgatója, John Hight a Twitteren hozta nyilvánosságra a nagy hírt. Eszerint Metzen kreatív tanácsadóként csatlakozott a „Warcraft Leadership Team”-hez.
„Chris kezdetben a World of Warcraft-ra összpontosít majd, azután munkája kiterjed majd a növekvő franchise más projektjeire is” – írta Hight.
„Chris egyike volt az eredeti csapattagoknak, akik a Warcraft univerzumon dolgoztak, amikor az 1994-ben elkezdődött, és nagyon boldogok vagyunk, hogy újra találkozhatunk vele a világgal, amelynek megteremtésében segített.”
Metzen figyelemre méltó karriert futott be a Blizzardnál, ahol a stúdió alapjátékain dolgozott. A Moby Games a korábbi érdemeit az eredeti Warcraft: Orcs and Humans dokumentációjaként és „kézikönyv-illusztrációjaként” sorolja fel. Onnantól kezdve írói, tervezői és produceri krediteket gyűjtött össze a Warcraft folytatásain és a World of Warcraft-on, valamint a Diablo-játékokon, a StarCrafton, a Hearthstone-on és az Overwatchon keresztül.
Amikor Metzen 2016-ban elhagyta a Blizzardot, nagyon közel volt a csúcshoz, a történet- és franchise-fejlesztésért felelős vezető alelnöki pozíciót töltötte be.
Sok Blizzardos honfitársával ellentétben (mint például Ben Brode) Metzen nem lépett át más dolgokba – egyenesen nyugdíjba vonult.
Végül mégis visszatért a játékbizniszbe. 2021-ben bejelentette az Auroboros: Coils of the Serpents című táblás szerepjátékot. Sajnos 2021 volt az az év is, amikor Metzen bocsánatot kért, amiért nem tett lépéseket az Activision Blizzardnál elterjedt diszkrimináció és szexuális zaklatás megállítására. Metzen nyilvánosan nem keveredett semmilyen bűncselekménybe. Ugyanakkor 2021 júliusában azt mondta, hogy ő és mások a Blizzard vezetői pozícióiban „túl sok embert hagytak cserben, amikor szükségük volt ránk, mert nekünk volt szerencsénk nem észrevenni, nem foglalkozni, nem megteremteni a szükséges teret azoknak a kollégáknak, akiknek szükségük volt ránk, mint vezetőkre”.
Forrás: Moby Games, Twitter
— John Hight (@JHight_Gamer) December 15, 2022