Az EA egy valósághűbb arcmodell-generáló rendszert szabadalmaztathatott?!

TECH HÍREK – Az EA szabadalmat nyújt be egy olyan rendszerre, amely lehetővé teszi a fejlesztők számára az arcok rögzítését és reprodukálását a hitelességre helyezve a hangsúlyt.

 

 

Az Electronic Arts szabadalmat nyújtott be az arcmodellezés és -animáció új megközelítésére, amely a valósághűséget hivatott fokozni. Az élethű, hiteles érzelmekre képes emberi modellek megalkotása a 3D-játékok kezdete óta sok játékfejlesztő egyik fő célja. Ez lehet a következő nagy lépés – legalábbis az EA számára. A kiadót a múltban a Mass Effect: Andromedában látott kínos arcanimáció miatt sokan kritizálták. Több mint öt évvel az eset után úgy tűnik, hogy az Electronic Arts nagyon szeretne javítani ezen a téren.

Nem szabad azonban elfelejteni, hogy az EA 2020-ban is benyújtott egy nagyon hasonló szabadalmat, és a 3D-s karakterek renderelése valószínűleg nem fog ugrásszerűen fejlődni egyetlen szabadalom hatására.

Egyszerűbben fogalmazva, az Electronic Arts legújabb szabadalma egy olyan rendszert ír le, amely lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy a színészek arcát részletesebben rögzítsék a 2D-s képek és az arcszerkezet textúratérképének kombinálásával. Ez minden valószínűség szerint nem fogja megkönnyíteni egy olyan hatalmas játékban, mint a Dragon Age: Dreadwolf, a több száz modell elkészítésének feladatát. Ugyanakkor lehetővé teszi a művészek számára, hogy bizonyos jeleneteket és fontos karaktereket igazán ragyogóvá tegyenek.

 

 

 

 

Érdemes megjegyezni, hogy a Sony is benyújtott egy hasonló szabadalmat, bár az a verzió szintén egy AI-rendszer megvalósítására összpontosít. Utóbbi az animátorokat segíti majd a folyamat bizonyos fokú automatizálásával.

Ez a fajta technológia rendkívül hasznos lenne a sok különböző karaktermodellt tartalmazó nagyméretű RPG-k fejlesztése során – amelyek véletlenül pont az EA által kiadott projektek közé tartoznak.

A Bethesda Starfieldjéből nemrégiben készült részleteken is látszik néhány jelentős arcanimációs fejlesztés. Ez egy olyan terület, ahol a kiadó néhány korábbi játékában hiányosságok mutatkoztak. A Fallout 4-et és a The Elder Scrolls 5: Skyrimot nagyra értékeltek. Ugyanakkor nem kevés merev modellt és nem túl látványos animációt mutattak. Mindez hozzájárult ahhoz a bolondos jelleghez, amelyről a kiadó játékai gyakran ismertek. Sok nagy kiadó a nagyobb részletesség és a nagyobb hitelesség felé törekszik. Reménykedhetünk, hogy a nem meggyőző NPC-kkel folytatott kínos beszélgetések hamarosan a múlté lehetnek.

Forrás: SMS.com

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu