MOZI HÍREK – A jövő hónapban esedékes premier előtt a HBO The Last of Us-adaptációjának showrunnere azt állítja, hogy ez a legjobb történet, ami valaha videójátékban szerepelt.
Craig Mazin, a HBO The Last of Us-adaptációjának showrunnere nem fukarkodik az elismeréssel. A januári premier előtt az Empire magazinnak nyilatkozva Mazin csak dicsérő szavakkal illette a The Last of Us-t, bár néhányan vitába szállhatnak a véleményével.
Az Empire-nek adott interjúban Mazin azt állítja, hogy „ez a legnagyobb történet, amit valaha is elmeséltek videójátékokban”, és hangsúlyozta, hogy mivel a főszereplők, Ellie és Joel „csak emberek voltak”, a játék képes volt arra, hogy ezt „tényleg éreztesse veled”.
Bár kétségtelenül vannak olyanok, akik egyetértenek Mazin érzéseivel, a „nyílt és egyértelmű ügy” kijelentése úgy tűnik, hogy egyes játékosok haragját hivatott kivívni.
A Csernobil széria showrunnere úgy véli, hogy mivel „nem lőttek ki semmit a szemgolyójukból”, a The Last of Us szereplőit annyira „földhözragadtnak” érezte, amit ő „soha nem tapasztalt… [annak ellenére], hogy 1977 óta játszik videójátékokkal”. A múltban a narratívákat nehezen lehetett hatékonyan elmesélni a videójátékokban, állítólag a fejlesztés bonyolultsága és a médium természetes korlátai miatt. Egy ilyen határozott kijelentés azonban látszólag figyelmen kívül hagyja a Mass Effect burjánzó szerepjáték-potenciálját, a Star Wars: Knights of the Old Republic megrázó felfedezéseit és a The Walking Dead zsigeri történetét, amelyek mind a The Last of Us előtt születtek.
2013 óta a videójátékok történetei és azok megvalósítása csak tovább emelkedett. Sokan azt állítják, hogy a Red Dead Redemption 2 sokkal „földhözragadtabb”, mint még a The Last of Us is, mivel a játékosok nem fertőzött szörnyek, hanem a Pinkerton emberei és hűtlen bandatagok ellen küzdenek.
Sam Barlow Her Story-ja és az azóta megjelent Half Mermaid projektjei mesterien implementálták a filmes felvételeket interaktív környezetbe. Ezzel olyan rejtvényeket alkotva, amelyek a mai napig lenyűgözik az embereket. Csak idén a játékosok a God of War: Ragnarök-öt és a Pentimentet kapták. Két olyan játékot, amelyek nem is állhatnának távolabb egymástól, de mindkettő lebilincselő narratívát kínál azoknak, akik az északi mitológiával szeretnének megküzdeni, vagy azoknak, akiket a bajor Alpok illusztrált kézirata csábít.
Forrás: Empire