A „tizenhatos végső fantázia” producere szerint a játék be fogja mutatni, hogy mire is képes a PlayStation 5, ha a fejlesztők mindent beleadnak.
Miközben a Square Enix az élő szolgáltatásos (live service) modellel idén két hatalmas bukást is felmutattak (ugyanis a Babylon’s Fall mellett néhány napja közölték, hogy a Chocobo GP-nek is annyi), azért a hagyományosabb megközelítésű JRPG-k között még igyekszik maradandót alkotni. Ezért is váltott a cég a saját fejlesztésű Luminous Engine-ről (amit a Forspoken használni fog) az Unreal Engine 5-re a Final Fantasy XVI-on, és ez is fontos lépés lesz afelé, hogy komoly technológiai teljesítményt érjen el vele a három és fél évtizede népszerű franchise.
Néhány napja volt a Final Fantasy XIV Letter from the Producer élő adás, amiben értelemszerűen az MMORPG producere, Yoshida Naoki, avagy Yoshi-P beszélt a játékról (ugyanis a FF XVI producere is ő lesz). Nem mondott sokat, de annyit fontosnak tartott, hogy a játék Revenge nevű trailere valós időben futott, és ezzel is szemléltetni akarta a Square Enix, hogy a Final Fantasy XVI megmutatja, hogy jó közek között mire képes a PlayStation 5. A játék hivatalos japán Twitter-fiókján pedig egy új képet láthatunk.
Esélyes, hogy a Final Fantasy XVI soha nem fog Xbox platformokon felbukkanni, ugyanis néhány napja arról írtunk, hogy a Microsoft panaszkodott a Sony-ra, mert exkluzív megállapodásokat kötött a cég a Square Enix-szel és a Konamival, hogy a Final Fantasy XVI, a Final Fantasy VII Remake, illetve a Bloober Teamnél készülő Silent Hill 2 Remake csak PlayStationön (illetve PC-n) maradjon.
A játék amúgy június 22-én fog megjelenni PlayStation 5-re, ahol fél évig marad exkluzívként, így legjobb esetben 2023 karácsonya előtt még felbukkanhat a Steamen a PC port, ha a Square Enix a lehető legkorábban kiadja a portot, viszont érdemes inkább 2024-ben gondolkodni. Persze a japán kiadó még semmit nem mondott más verziókról, de fix, hogy minimum PC-n ott lesz a Final Fantasy XVI.
Forrás: WCCFTech