MOZI HÍREK – A limitált mozipremier után a Tőrbe ejtve: Az üveghagyma az ünnepek alatt debütált a Netflixen streaming formájában.
A Tőrbe ejtve: Az üveghagyma többnyire kiváló kritikákat kapott – habár minket nem sikerült lenyűgöznie. Nagyon stabil bevételt hozott annak ellenére, hogy csak korlátozottan került a mozikba. Miután december 23-án debütált a Netflixen, a film az első három napban 82,1 millió megtekintést könyvelhetett el. Ez 35 millió előfizető becsült nézettségének felel meg, és elég volt ahhoz, hogy a Daniel Craig által vezetett folytatás a Netflix listájának élére kerüljön. Nagyobb léptékben azonban ezzel a film a 6. helyre került a legjobban teljesítő filmbemutatók listáján.
Az üveghagyma megjelenésének időzítése egyszerre segíthette és hátráltathatta a film kezdeti hatását, mivel karácsonyi premierként érkezett, amikor sok potenciális néző otthon volt és be tudott volna kapcsolódni, de esetleg inkább egy ünnepibb vagy családiasabb filmet választott.
Az elkövetkező hetekben valószínűleg Az üveghagyma valóban ki fogja használni a benne rejlő lehetőségeket. Különösen a rengeteg pozitív kritika miatt.
A Tőrbe ejtve: Az üveghagyma lenyűgözte a novemberi mozifutamát, az első héten becslések szerint 15 millió dollárt hozott. Ezek a számok nem megerősítettek. Köszönhetően annak, hogy a Netflix nem ad ki hivatalos adatokat a korlátozott mozibemutatókról. Mivel Rian Johnson már tervezi a sorozat 3. részét, és a Netflix több mint 450 millió dollárt fektetett be a két folytatás jogaiért. Sok múlik azon, hogy a film hogyan teljesít az elkövetkező hetekben. Mindez hatással lehet arra, hogy a franchise merre halad a következő film után.
Rian Johnsont felbosszantotta a film címe?!
Míg sok franchise szereti összekapcsolni a filmjeik címét, Rian Johnson nagyon nem akarta, hogy az Üveghagymának az legyen a címe, hogy „A Knives Out Mystery”. Ezt korábban ő maga kommentálta:
„Nagyon igyekeztem, hogy önállóvá tegyem őket. Őszintén szólva, ki vagyok akadva, hogy A >>Knives Out Mystery<< van a címben. Tudjátok? Azt szeretném, ha csak Glass Onion lenne a címe. Értem én, és azt akarom, hogy mindenki, akinek tetszett az első film, tudja, hogy ez a sorozat következő része, de emellett az egész vonzereje számomra az, hogy minden alkalommal egy új regény kerül le a polcról. De a sorozatos történetmesélés felé ezer nap gravitációja húz minket.”
Johnson azt is elmondta, hogy mindig is az volt a szándéka, hogy legyenek olyan egyedi ügyek, amelyek élvezhetőségéhez a nézőknek nem kell előzetes ismeretekkel rendelkezniük.
Az alcím megléte nem hátráltatta a film teljesítményét. Marketingszempontból érthető, hogy a Netflix miért akarta a cím kibővítését. Hiszen bevásároltak a Tőrbe ejtve franchise-ba, és azt akarják, hogy ez azonnal látszódjon. Hogy Johnson a következő részekben ledobhatja-e a nevet, az még nem derült ki. Az üveghagyma után sok rajongó lesz, aki izgatottan várja majd a folytatásokat.
Forrás: The Hollywood Reporter