A The Last of Us írója, Neil Druckmann tisztázta a következő játékának írási folyamatát, miután egy kontextusból kiragadott idézet vírusként terjed.
A videójáték-fejlesztő Naughty Dog játékigazgatója és társelnöke, Neil Druckmann a Twitteren tisztázta a félreértéseket a The New Yorker egyik nemrég megjelent cikkében tett, jelenleg be nem jelentett következő játékáról szóló megjegyzéseivel kapcsolatban. A The Last of Us közelgő HBO-adaptációjával és a videójáték-film adaptációk pocsék előéletével foglalkozó cikkben Druckmann azt állította, hogy következő játéka „inkább egy tévésorozat felépítéséhez hasonlít” majd.
A Naughty Dog már régóta fejleszt olyan játékokat, amelyek erős filmes hatásokkal rendelkeznek.
A kontextusból kiragadva, Druckmann megjegyzései arról, hogy következő játéka inkább a tévé, mint a film hatásait veszi figyelembe, egyesek azt gondolták, hogy következő játéka epizód jellegű lesz; inkább a Telltale Games The Walking Dead sorozatához hasonlít, mint Druckmann korábbi, narratívan önálló projektjeihez.
Az idézet tágabb kontextusa ennek ellenkezőjét bizonyítja.
A New Yorker cikk utolsó bekezdése részletezi Druckmann elmozdulását. A The Last of Us-t teljesen egyedül írta. Ám Halley Gross forgatókönyvírót hívta be a The Last of Us második részének társírására. Gross korábban már írt két epizódot a Westworld című, mára már leállított HBO-sorozatból. A televíziós „írói szobák” által inspirálva, a következő játékához Druckmann nem csak egyetlen társszerzőt vett fel. Egy teljes írócsapatot hívott össze, hogy kidolgozzák a történetet.
A The Game Awards hivatalos Twitter-fiókját idézte, amely a kontextusból kiragadott idézetet tweetelte. Druckmann azt írta: „Biztos vagyok benne, hogy senki sem fogja félreérteni, hogy ez mit jelent!”, amit az „örömkönnyes arc” emoji követett. A továbbiakban tisztázta, hogy a szóban forgó idézet „arról szólt, hogy a játékainkat még inkább együttműködő módon készítjük”. A New Yorker cikke kifejti, hogy a mai hollywoodi forgatókönyvírók közül sokan videójátékokon nőttek fel. Az elmúlt évek videójáték-adaptációinak írói nem. A médiumnak ez az alapvető megértése, amely a forgatókönyvírók korábbi generációiból hiányzott, lehetővé tette az írók számára, hogy könnyebben váltsanak át a filmről és/vagy a televízióról a videójátékokra. Druckmann a modern forgatókönyvírók videójátékos műveltségét használja ki. Ha ez trenddé válik, Druckmann ismét a játéknarratív innováció élére állhat.
A New Yorker cikke arra is utal, hogy a The Last of Us közelgő HBO-adaptációja milyen módon bővítette ki azokat a narratív szálakat, amelyeket az eredeti játéknak csak utalni volt ideje.
A filmes adaptációban nem áll fenn a „túl sok történet, kevés játékmenet” dilemma. Craig Mazin, az HBO-adaptáció showrunnerje belemerülhetett az alapanyagban. Pl. a Joel és Ellie által megismert mellékszereplő, Bill és társa, Frank romantikus kapcsolatának részleteibe. Bill háttértörténetére a játékban csak utalás történt. A Druckmann készülő játékával kapcsolatos minden más részletet, a televíziós stílusú írói szoba kialakításán kívül, egyelőre titokban tartanak.
Forrás: Twitter
I’m sure no one will misconstrue what this means! 😂
(Spoiler: it’s about making our games in an even more collaborative manner! Stoked to show you our projects as soon as we can!) https://t.co/Vb5HzuMCXr pic.twitter.com/FdtFgthVtv
— Neil Druckmann (@Neil_Druckmann) December 27, 2022