Ezért több játékos is szeretné, ha a többjátékos trófeák nem lennének kötelezőek a játékokban a platina trófea megszerzéséhez.
A PlayStation 5-ös és PlayStation 4-es játékok esetében a többjátékos opció nem tart örökké. Egyszer mindegyiknek leáll a szervere, vagy esélytelen lesz p2p (peer-to-peer) megoldásban másik játékost találni, akihez kapcsolódhatunk. Így az ezekhez kötődő trófeák megszerzésére is kevés esély mutatkozhat a későbbiekben. Ez a téma már évek óta fel szokott bukkanni, és főleg azon játékok érintettek, amik főképp egyjátékosak, vagy esetleg egy kooperatív móddal rendelkeznek.
„Tegyünk egy felhívást a Sonyhoz ezzel kapcsolatban. Tényleg szívás, hogy nem kapzok Platinum trófeát, mert utáltok előfizetni a PlayStation Plusra, ugyanis nem kedveltek többjátékos játékkal játszani. Az 1. típusú válaszra: azoknak, akik azt mondják, hogy az olyan multiplayer játékok, mint a Call of Duty és a Battlefield, mindig is rendelkezni multiplayer trófeákkal. Határozottan igazuk van, és nem azt mondom, hogy távolítsák el őket, de az olyan játékoknál, ami főleg offline orientált, mint a The Last of Us vagy az Uncharted 4, a multiplayer trófeáknak létezniük kell, de párhuzamos módon, ahol ez nem befolyásolja a Platinum trófeát.
A 2. típusú válaszra: akik azt mondják, hogy a trófeákat már nem lehet elérni ott, ahol bizonyos játékok szerverei leálltak. Véleményem szerint ez ritka eset, és kb. 25 játéknál fordult elő (a legnépszerűbbeket figyelembe véve a 3278 PlayStation 4 játékból). A legfontosabb, hogy a szerverek leállásának esélye akkor nő meg, ha az adott játék 7-8 éves lesz (pl. Mad Max), egyébként nem kellene ezzel az apró problémával foglalkoznunk, tekintve, hogy mennyire stabil lett a játékpiac, mióta a Sony minden fejlesztőt az ellenőrzése és szabályozása alá vont. A 3. típusúaknak: akik azt mondják, hogy a trófeák értelmetlenek, akkor a poszttal kapcsolatos bármilyen intézkedés nem árthat nekik, de a hozzánk hasonló embereknek mégis árt. Szóval legyetek figyelmesek és támogassatok minket a jövőbeni ügyekben. Fogalmam sincs, hogyan lehetne ezt a Sony-val hallatni,” írja egy Reddit poszt.
Ha egy évenként jelentkező sportjátékról van szó (pl. az F1 22-ről), akkor évekkel később már szó szerint keresni kell a többi játékost, és igaza van a kommentelőnek abban is, hogy nem mindenki szeretne online játszani ilyen-olyan okból kifolyólag. A Sony-nak valamit lépnie kellene, de nem fog.
Forrás: PSL