A Naughty Dog (akik elárulták, hogy miért nem jelentik még be az új játékukat) a Capcom franchise-ának ellentéteként hozta létre a PlayStation 3-on elindított, és azóta transzmédiává avanzsált The Last of Us-t.
Neil Druckmann, a Naughty Dog társelnöke a The Hollywood Reporternek adott interjújában elmondta, hogy a Resident Evil ellentéteként tervezte meg a stúdió a The Last of Us-t. Bár Druckmann kedveli a Capcom sorozatát, a saját horror franchise-ukat az intim kapcsolatok felé kívánták terelni egy posztapokaliptikus környezetben a korábban emberként létező ellenségeikkel, miközben a Resident Evil hajmeresztő akció felé tartott például a hatalmas pókokkal és más ellenfeleivel.
„Mi lenne, ha [a The Last of Us] az intim kapcsolatokról szól? A feltétel nélküli szeretet feltárásáról, amit egy szülő érez a gyermeke iránt, és a gyönyörű dolgokról, amik ebből fakadhatnak, továbbá az ebből keletkező igazán szörnyű dolgokról?”, mondta Druckmann, akinek már nebulóként megvolt az IP-re az ötlete. Egy zombis történetet kellett egy informatikai előadás során George Romerónak, az 1968-as Az élőholtak éjszakája rendezőjének beadnia. Neki nem tetszett a koncepció.
Druckmann a Comicbooknak adott interjújában pedig arról beszélt, hogy szerinte két korábbi játékukat is túl korán jelentette be a Naughty Dog, és ezt a hibát nem szeretnék megismételni: „Az Uncharted 4-et és a The Last of Us Part II-t jóval korábban jelentettük be, de ez egy kicsit megnehezítette a munka és a magánélet egyensúlyát, ami néha gondot okozott a stúdióban. Azzal, hogy egy kicsit későbbre halasztottuk a bejelentést, jobban tudtunk játszani a [fejlesztési] menetrenddel, és most már tudatosabbak vagyunk abban, hogyan közelítjük meg a fejlesztést. Tehát ott van a [The Last of Us] többjátékos projektünk, és van egy másik projekt, amiről nem mondok semmit, ami ezen túlmutat, és ami miatt szintén nagyon izgatottak vagyunk.”
A „másik projekt” nem a pletykált Uncharted reboot vagy a The Last of Us Part III lesz talán. Vagy mégis?