The Callisto Protocol: kulcsfontosságú fejlesztőket hagytak ki a készítők felsorolásából?!

A The Callisto Protocol munkatársai válságos körülmények között dolgoztak, csak azért, hogy végül kitörölték őket a játék történelméből.

 

 

A GamesIndustry.biz szerint becslések szerint 20 fejlesztő maradt le a The Callisto Protocol című, nemrég megjelent horrorjáték credits-listájáról. Állítólag több olyan munkatárs is szerepel közöttük, akik vezető vagy vezető pozícióban dolgoztak a Striking Distance Studiosnál.

Ez sajnos nem ritka jelenség a modern játékiparban – a játék megjelenése előtt távozó fejlesztők, különösen a szabadúszó vagy szerződéses munkavállalók, néha nem kapnak kreditet a végleges projektért, még akkor sem, ha évekig dolgoztak rajta.

A filmiparral ellentétben a készítők felsorolása körül nincs kötelező érvényű szabvány, így a stúdiók szabadon hagyhatnak ki bárkit, bár az IGDA azt ajánlja, hogy bárki, aki legalább 30 napig dolgozott egy játékon, kapjon creditet érte.

Még tágabb kontextusban is, a korábbi alkalmazottak a Striking Distance tevékenységét „felháborítónak” nevezik, és úgy tűnik, hogy önkényesen és következetlenül döntöttek arról, hogy kit vesznek fel és kit nem, és a személyzetnek nem közöltek egyértelmű irányelveket. Egyeseket jóváhagytak, de „kiegészítő” vagy „egyéb” minőségben, és az egyik forrás azt feltételezi, hogy a személyes barátságok és a csúcson lévőkkel szembeni sérelmek alapján dől el, hogy felvettek-e vagy sem.

Mindez a stúdió crunch-kultúrája körüli viták nyomán történt – nem csak, hogy a stúdió munkatársaitól büntetően hosszú munkaidőt kértek, még a világjárvány idején is, de Glen Schofield rendező még tavaly szeptemberben is aktívan dicsekedett ezzel a közösségi médiában. A jelentés szerint egyes tervezők a szokásos munkaterhelésük mellett akár napi 10 órát is eltöltöttek megbeszéléseken. Így próbálva koordinálni a gyorsan növekvő csapatot.

A 15 órás napok és a hétnapos munkahetek már önmagukban is eléggé ellenszenvesek, az meg végképp vérlázító, hogy ezzel a maratonnal még a creditsbe sem sikerült bekerülni.

Ez az utolsó szög a játék megjelenése előtti évek alatt felépített narratíva koporsójába. Egy Dead Space-veteránokból álló, összetartó csapat, amely a korábbi vállalati urakkal szemben harcoló, szikár alulmaradóként küzd azért, hogy a sorozat új, nagyszerű szellemi utódját alkossák meg. A rideg valóság az, hogy a játék vegyes kritikák és viták közepette jelent meg. A stúdió kultúrája tele van vörös zászlókkal. A korábbi munkatársak egy jelentős csoportja pedig csalódott és dühös, amiért nem ismerték el őket.

Forrás: GamesIndustry.biz

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu