Igen, volt azért pár játék, ami csak a Google felhős szolgáltatásán volt játszható…
Tegnap a sírjába vonult a Google Stadia, aminek koporsója már 2021-ben megvolt, miután a Stadia Games & Entertainment, a belső fejlesztői csapat fel lett oszlatva (és szegény Jade Raymond, aki a Ubisofttól az EA Motive-on át jött ide, mehetett tovább, hogy létrehozza a saját stúdióját, a PlayStationnel dolgozó Haven Studios-t!). Az utolsó hétre a Google előhozta a belső tesztelésre szánt multiplayer Snake-klónt, a Worm Game-et. Aki több mint 6 ezer órát töltött a Red Dead Online Google Stadia portján, megúszta: a Rockstar át tudta vinni más platformra az elmentését, és a cég még egy repicuccos zsákot is küldött neki.
A platformok egyik kulcsfontosságú eleme az, hogy milyen exkluzív játékok érhetőek el rá. Ebben a Google Stadia nem nyitott az AAA játékok felé (belsőleg nem is volt ilyen; a cég összesen _EGY_ stúdiót vásárolt fel, a Typhoon Studios-t, amitől a Journey to the Savage Planetet láthattuk), de azért volt néhány indie játék, ami csak itt volt játszható. Az egyik ilyen a Q-Gamestől a Pixeljunk Raiders volt. A stúdió alapítója és vezetője, Dylan Cuthbert a BBC-nek úgy nyilatkozott, hogy két évig fejlesztették a játékot, és mindent megtesznek, hogy ne vesszen oda örökké, mert szomorú lenne, ha a munkájuk csak úgy odaveszne. Most több kiadóval tárgyalnak, hogy PC-re, esetleg PlayStation 5-re vagy más platformokra áthozhassák, mert övék az IP. Szerinte előre gondolkodó volt ezzel kapcsolatban a Google, és kicsit átdolgozná a stúdió a játékát, ha esélye lenne portolni.
Sajnos nincs ilyen helyzetben az Outcasterst fejlesztő Splash Damage, ami egy közleményben tudatta velünk, hogy nincs tervük máshová portolni a játékot, mert az eléggé a Stadia funkcióira támaszkodott. Sok szeretetük ment a játékba, és remek esélynek tekintik, hogy a játéktechnológia frontvonalában lehettek, és bár vannak izgalmas projektjeik, az Outcasters örökké különleges helyet foglal el a szívükben.
A Larian Studios azt írta, hogy az amúgy nem Stadia-exkluzív Baldur’s Gate III esetében más streamelő megoldás után néznek, hogy tovább játszhassunk. (Amazon Luna? Xbox Cloud Gaming?) A Necrosoft is a Stadián volt a Gunsporttal, ami azóta egy feltuningolt Steam verziót is kapott. Az ő közleményük azt írta, hogy a Stadia bezárásával annak exkluzívjai, így az eredeti Gunsport is odavész, de a Gunsportból csináltak egy offline verziót, ami a Hyper Gunsport Steames kiadásában elérhető, ha annak béta frissítéseit engedélyezzük.
Ha megdöbbentünk például a Final Fantasy XV Stadia-exkluzív tartalmain, és a Stadia subredditjének fekete humorán és melankóliáján túl tudtuk tenni magunkat, a Stadia Twittere még egy stáblistát is közölt, és még Tim Sweeney, az Epic Games vezetője is reflektált a búcsúra (holott a cég a Google-vel pereskedik a Fortnite kapcsán!). Szerinte a Stadia remek kísérlet volt, ami sok fejlesztőt támogatott, és még a Fortnite kirobbanó sikere előtt az Unreal Engine fejlesztését is támogatta. Megköszönte a Google Stadia csapatának a stílusos zárást a jó projekt mögött.
A Stadia hazánkban is elérhető volt amúgy. A kontrollert pedig legalább Bluetoothon keresztül továbbra is használhatjuk máshoz.
Forrás: PCGamer