Akkor már tényleg meg kell kérdeznünk: mégis hogyan harangozta be az Xbox Game Studios elit csapatként a játékot fejlesztő The Initiative-ot?
A The Initiative már a 2018-as E3 során is létezett, azaz négy és fél éve van talpon. A 2020-as The Game Awardson hallottuk, hogy egy Perfect Dark reboot készül náluk, és azóta már az is hivatalos, hogy a Crystal Dynamics besegít nekik a fejlesztésben (és erre lesz is kapacitásuk, mert a minap arról is beszámoltunk, hogy a Marvel’s Avengers fejlesztését leállítja a stúdió), de ez nem jelenti azt, hogy mondjuk novemberben már a kezünkben lesz a Perfect Dark reboot.
Hiába dolgozik már két stúdió is a Perfect Dark feltámasztásán, Miller Ross (aki a Marvel’s Avengers kapcsán pontos bennfentes információkkal rendelkezett) azt írta a ResetEra fórumon, hogy a Crystal Dynamics teljes erejével az új Tomb Raideren dolgozik, amit ugye az Unreal Engine 5 fog meghajtani. A Perfect Dark fejlesztésében egy-két akadálya volt a stúdiónak, és emiatt lesz az szerinte, hogy a Tomb Raider legalább egy évvel korábban fog megjelenni a Perfect Dark rebootnál! A Tomb Raider jó ideje fejlesztés alatt állt, de végül újra kellett kezdeniük a fejlesztést, miután a saját készítésű Foundation engine-t (ezt használták a Rise of the Tomb Raiderben, és az Eidos Montréal ezt tovább tudta fejlesztani a Shadow of the Tomb Raiderhez) lecserélték az Epic Games technológiájára.
A Tomb Raider esetében az Amazonnak is van érintettsége: decemberben hallottuk, hogy a játék kiadója az Amazon Games lesz (így nem kizárt, hogy a saját felhős szolgáltatásukra, az Amazon Lunára is ki fogják majd adni Lara Croft visszatérését), nem pedig az Embracer Group alá tartozó kiadóágazatok tömkelege (pl. Plaion, THQ Nordic…).
De legalább erről a játékról többet hallunk mint a Perfect Darkról! Ez a játék is olyannak hangzik, hogy nehezen akar megvalósulni (ezt azért a GoldenEye 007 modernebb változatairól is elmondhatjuk, és amögött is eredetileg a Rare állt).
Forrás: WCCFTech