Az Atlus munkatársai „nehéznek” és „fáradságosnak” írták le a Persona 3 Portable és a Persona 4 Golden modern rendszerekre való portolásának folyamatát.
A kiadó Atlus „nehéznek” és „fáradságosnak” írta le a Persona 3 Portable és a Persona 4 Golden modern platformokra való átszerkesztésének folyamatát. A kiadó először tavaly jelentette be ezeket a portokat. Céljuk, hogy újabb platformokra is elhozzák a sorozatot. Különösen olyan konzolokra, mint a Nintendo Switch. A Persona 5 Royal többplatformos megjelenése 2022 utolsó negyedévében volt, míg a Persona 3 Portable és a Persona 4 Golden portjai is nemrég jelentek meg.
A Famitsu magazin a játékok új rendszereken való megjelenése kapcsán egy interjút tett közzé az Atlus producerével, Atsushi Nomurával és a Persona Team igazgatójával, Daisuke Yajimával a portok kapcsán.
Nomura ezeknek a remastereknek a fejlesztését vezette – anno ő volt a felelős a Persona 4 Golden 2020-ban megjelent Steam verziójáért is. Yajima volt a fent említett Steam verzió rendezője, miközben a nemrég megjelent Persona 3-5 remasterek rendezője is volt. Főleg azért, hogy optimalizálják a játékokat, hogy ne nézzenek ki rosszabbul, mint az eredetiek. Amikor a Persona 3 Portable és a Persona 4 Golden remasterelésének folyamatáról kérdezték őket, elmondták, milyen problémákba ütköztek a fejlesztés során.
Kiderült: a Persona 3 Portable és a Persona 4 Golden remasterezésénél sokkal többről volt szó, mint egyszerű portolásról. Tekintettel, hogy mindkét játék eredetileg kézikonzolra jelent meg, nem pedig főkonzolra, mint a Persona 5 Royal. Yajima megerősítette ezt, ahol nagy felbontású adatok álltak rendelkezésre olyan dolgokhoz, mint a sprite-ok és a 2D-s illusztrációk, de a 3D-s modelleknek olyan textúrái voltak, amelyek optimalizálása sok időt igényelt. Nomura azt is leírta, hogy a folyamat „nehéz” és „fáradságos” volt. Ugyanis eredetileg nem léteztek azok az elemek, amelyek ezeket a textúrákat a nagy felbontású kijelzőkkel működőképessé tették volna. Az Atlus együttműködött a Preapp Partners-szel, amely csapat a Persona 4 Golden Steamre való portolásakor segített a fejlesztőknek.
Nomura megjegyezte, hogy a nagy felbontású adatok létrehozásához szükséges átdolgozás után a karakterek és a hátterek sokkal jobban néztek ki, mint az eredetiben.
Ez igazán lenyűgözte a csapatot. Yajima állítása szerint még a megnövelt felbontás mellett is történtek korrekciók olyan aspektusoknál, mint a megjelenés és a területek. Ezzel támogatták a játék új 60 FPS-ét, mivel az eredeti játék 30 FPS-sel készült. Ez különösen azokon a területeken érezhető, ahol az eseményjelenetek mozgása és skálázása nem egyezik a boost után. Ám a mozgás és a csaták ennek köszönhetően simábbnak érződnek, mint az eredetiben.
Ettől függetlenül mindkét gyártó reméli, hogy a rajongóknak tetszeni fog a remaster. Ez új esélyt ad arra, hogy a legkülönfélébb elérhető rendszereken játszható legyen. Yajima reméli, hogy a rajongók élvezni fogják a női főszereplő útját a Persona 3 Portable-ben. Megjegyezte, hogy néhány rajongó talán ismeri őt, de még sosem játszott vele korábban.
Forrás: Persona Central