Bár érthető, ha kritikusan állunk hozzá mindenhez (elvégre a kritikus gondolkodás alapvető kellene, hogy legyen), de ha egy hardver még meg sem jelent, nem túlzottan korai aggódni miatta?
A GamesRadar számolt be az EDGE magazin 380. számában olvasható nyilatkozattól, ami az Omdia kutatói cég elemzőjétől származik. A virtuális és augmentált valósággal (VR, AR) foglalkozó Omdia elemzője, George Jijiashvili szerint a PlayStation VR2 sikere egy fontos, és amúgy tényleg jogos tényezőn múlik: a belsőleg fejlesztett (tehát a PlayStation Studiostól származó), first-party exkluzív játékokon. (Már amennyire exkluzívak tudnak lenni, mert a PlayStation 5-PC megjelenések között egy évet szokott tartani a Sony, és talán a PSVR2-PC VR irányban is ez lesz az út.)
Jijiashvili úgy látja, hogy a kb. három tucatnyi megerősített PlayStation VR2-es játék (vagy port, mert abból is lesz pár) miatt megérné 550 dollárt, vagy errefelé 600 eurót, forintban pedig közel negyedmilliót fizetni! (Ez ugyebár több, amennyiért egy PlayStation 5-öt vásárolhatunk!) Tény, hogy a megjelenéskor ott van a Gran Turismo 7 és a Horizon: Call of the Mountain, de a külsős címek (Resident Evil: Village, Rez Infinite, Tetris Effect Connected…) között is vannak jók, ám hosszabb távon a készüléknek erős belsős fejlesztésű játékokkal is rendelkeznie kellene.
Az elemző szerint a Sony-nak ki kellene mutatnia elkötelezettségét a PlayStation VR2 mellett. Úgy látja, hogy a PSVR2 első éve során nem fogja az előd első éves adatát (1,9 millió eladás 2017-ben) utolérni, és csak kb. 1,6 millió értékesítést saccol az új virtuális valóság-headsetnek, ami szerinte bajban van, ha az egyetlen first-party fejlesztése (ami nem port, vagy játékmód) egyedül a Horizon: Call of the Mountain lesz.
És igaza van. Ha nincsenek jó minőségű, belsős fejlesztésű PlayStation VR2-játékok, mégis miért költenénk egy kisebb vagyont a február 22-én megjelenő VR-headsetre? Csak nehogy a PlayStation Vita története ismétlődjön meg. És arra esély van…
Forrás: PSL