Persona 3 Portable – JRPG mestermű Xbox Game Passon

RETRO – A Persona 3, az ikonikus szerepjáték nemrég megérkezett az Xbox Game Passra, így új játékosok is megismerhetik az időtlen történetet és játékmenetet.

 

 

Megjelent Xbox Game Pass-ra minden idők egyik leghíresebb JRPG-je, a Persona 3 Portable és ebből az alkalomból most írtunk egy retrocikket az Atlus játékáról.

 

 

Egy időtlen történet a barátságról és az önfelfedezésről

 

A Persona 3 története egy néma főhőst követ, akit csak „Főszereplőként” ismerünk, amint csatlakozik a Specialized Extracurricular Execution Squadhoz (SEES), egy olyan középiskolás diákokból álló csoporthoz, akik rendelkeznek a Persona megidézésének képességével. Ezek a hatalmas lények a valódi énjüket képviselik. Új barátaival együtt a Főszereplőnek szembe kell szállnia az Árnyakkal, szörnyű lényekkel, akik a titokzatos „Sötét Órában” leselkednek rájuk, egy rejtett órában, amely egyik napról a másikra következik be.

Ahogy a főszereplő egyre közelebb kerül társaihoz, elkezdi felfedni az Árnyak és a Sötét Óra mögötti igazságot, ami egy drámai csúcsponthoz vezet, amely a barátság, az önfelfedezés és az emberi lét témáit járja körül. A Persona 3 története időtlen klasszikus, amely ma is visszhangot kelt a játékosok körében.

 

 

Mély és magával ragadó játékmenet

 

A Persona 3 játékmenete két fő összetevőre oszlik: a társadalmi szimulációra és a dungeon crawlingra. Napközben a játékosok iskolába járnak, barátokkal lógnak, és különböző tevékenységekben vesznek részt, amelyek hatással vannak a többi karakterrel való kapcsolatukra. Ezek a kapcsolatok, az úgynevezett „Social Links”, kulcsfontosságúak a játékban, mivel ezek határozzák meg, hogy a főszereplő milyen Personákat tud megidézni a csatában.

A játék dungeon crawling aspektusa a Sötét Óra alatt zajlik, ahol a játékosok felfedezik a Tartarust, egy hatalmas tornyot, amely az Árnyak forrásaként szolgál. A Tartarusban a harc fordulóalapú, és egy egyedi rendszert használ, ahol a játékosok kihasználhatják az ellenség gyengeségeit, hogy előnyre tegyenek szert a csatában.

 

 

Magával ragadó hang és látvány

 

A Persona 3 hangja és látványvilága mesterien kidolgozott, és elmeríti a játékosokat a játék világában. A Shoji Meguro által komponált soundtrack kiemelkedik a többi közül, és a vidám zeneszámok és érzelmes balladák keveréke tökéletesen kiegészíti a játék történetét.

A játék látványvilága – Kazuma Kaneko és Shigenori Soejima karakterterveivel – stílusos és egyedi, a színek és a világítás használata a játék környezetében pedig segít a hangulat megteremtésében.

 

 

Hatalmas klasszikus, új köntösben

 

A Persona 3 egy olyan remekmű, amely kiállta az idő próbáját. Története, játékmenete, valamint hang- és látványvilága egyaránt kiváló, és az RPG-k rajongóinak kötelező játék. A Persona 3 Xbox Game Passra való érkezése kiváló lehetőséget biztosít az új játékosok számára, hogy megismerjék ezt a JRPG klasszikust – felújított köntösben.

-BadSector-

Pro:

+ Mély és magával ragadó játékmenet
+ Időtlen történet
+ Magával ragadó hangzás és látvány

Kontra:

– Egyes játékosok a társadalmi szimulációs elemeket lassúnak találhatják
– A játék lokalizációja nem biztos, hogy minden játékosnak tetszik
– A grafika kissé elavultnak tűnik


Kiadó: ATLUS

Fejlesztő: ATLUS

Stílus: JRPG

Megjelenés: 2007. április 4. (eredetileg Playstation 2) 2023. január (Xbox Game Pass)

Persona 3 Portable

Játékmenet - 8.5
Grafika - 7.8
Történet - 9.4
Zene/hangok - 9.2
Hangulat - 8.6

8.7

KIVÁLÓ

A Persona 3 egy olyan remekmű, amely kiállta az idő próbáját. Története, játékmenete, valamint hang- és látványvilága egyaránt kiváló, és az RPG-k rajongóinak kötelező játék. A Persona 3 Xbox Game Passra való érkezése kiváló lehetőséget biztosít az új játékosok számára, hogy megismerjék ezt a JRPG klasszikust – felújított köntösben.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)