A Gears (vagy Gears of War… a Microsoftot ismerve vissza fogják hozni a teljes nevet) új része lehet a legfontosabb most a Vancouverben található stúdiónak.
A héten írtunk már arról, hogy a 343 Industries is érintett volt a Microsoft elképesztően nagy leépítésében, és ha igaz a pletyka, a rebooton átesett stúdió ejtette a saját technológiáját is. Most nézzünk át az Xbox Game Studios egy másik csapatába, a The Coalitionbe, ami mostanában a Gears (lánykori nevén Gears of War) mellett a The Matrix Awakens Unreal Engine 5 demóján dolgozott társfejlesztőként, és segít a többi Xbox-stúdiónak.
A csapatról azt hallani, hogy voltak kisebb projektjeik, ám ezek nem lesznek fefejezve, ugyanis Jeff Grubb a Game Mess Mornings közvetítése során arról beszélt, hogy a mellékprojekteket be kellett a stúdiónak áldoznia, hogy kizárólag a Gears 6 fejlesztése legyen a középpontban: „A The Coalition lefújta a kisebb, nem Gears-projektjét. Korábban már beszámoltam arról, hogy az Unreal Engine 5-tel való felzárkózás érdekében a stúdió egy kisebb, nem a Gears IP-hez köthető projektet tervezett, mielőtt a Gears 6-ra koncentrálna.
Ez a játék fejlesztés alatt állt, de mellette más dolgokat is csináltak, köztük a legjelentősebb a támogatói munkásságuk mellett a Matrix demó volt. Ez nem a kisebb projekt volt. Az egy különálló dolog volt, de úgy tűnik, hogy úgy érzik, hogy „mi készen állunk, mert dolgoztunk [a Mátrixon]”, így leállították azt a kisebb projektet, valamint egy másikat is. Szóval két játékot töröltek. Ez tükröződött a Microsoftnál történt elbocsátásokban, ami egy kicsit a The Coalitiont is érintette. A stúdió teljes mértékben a Gears 6-ra mozdult át,” mondja Grubb.
Ez persze nem hivatalos, de mivel a Microsoft több mint 10 ezer alkalmazottat küldött el, értelemszerűen az Xbox Game Studios sem úszhatta meg, és egyfajta áramvonalasítás történhetett itt is, ahogy a 343 is hasonló helyzetben van.
Forrás: WCCFTech