System 3: A játékipar „utolsó nindzsái” – A Commodore 64-éra legendás fejlesztői voltak

RETRO – A System 3, az Egyesült Királyságban működő videojáték-fejlesztő vállalat 1982-es alapítása óta úttörő szerepet tölt be a játékiparban. Innovatív és kihívásokkal teli játékaival, mint például a „The Last Ninja” sorozat, a „Putty Squad” és a „Constructor”, a System 3 maradandó hatást gyakorolt a játékvilágra, és továbbra is kedvelt cég a játékosok körében. Ebben az esszében a System 3 történetét és a játékiparra gyakorolt hatását vizsgáljuk meg.

 

 

A Mark Cale által 1982-ben alapított vállalat úttörő volt a videojáték-iparban. Markot a gyorsan növekvő játékipar, különösen a Commodore 64 sikere iránti szenvedélye hajtotta. Útját a játékvilágban úgy kezdte, hogy más cégek számára fejlesztett játékokat, de hamarosan meglátta a lehetőséget, hogy ő is nyomot hagyjon az iparágban. A saját cég létrehozásának víziójával megszületett a System 3.

A cég induló címe, a „The Last Ninja” hatalmas siker volt, és hozzájárult ahhoz, hogy a System 3 az Egyesült Királyság vezető videojáték-fejlesztő cégévé váljon. A The Last Ninja magával ragadó történetével, innovatív játékmenetével és kihívást jelentő szintjeivel a játékosok szívébe zárta a játékot, és hamarosan az 1980-as évek egyik legikonikusabb játékává vált. A játék sikere megalapozta a System 3 növekedését és terjeszkedését, amely számos más sikeres játék fejlesztéséhez vezetett, és a vállalatot a videojáték-ipar jelentős szereplőjévé tette.

Az évek során a System 3 folytatta az innovációt és a videojáték-fejlesztés határainak feszegetését. A vállalat a minőség és a játéktervezés terén mutatott kiválóság iránti elkötelezettségének köszönhetően az iparág egyik legelismertebb és legbefolyásosabb videojáték-fejlesztő vállalataként szerzett hírnevet.

 

 

The Last Ninja sorozat: a System 3 örökségének sarokkövei

 

A Last Ninja sorozatot széles körben a 20. század végének egyik legikonikusabb videojáték-sorozataként tartják számon. A sorozat három játékból áll, amelyek mindegyike az elődje történetére, játékmenetére és grafikájára épül, és a mai napig kedvelt és elismert franchise.

A sorozat első játéka, a „The Last Ninja” 1987-ben jelent meg Commodore 64-re. A játék azonnali sikert aratott, és a System 3-t az Egyesült Királyság egyik vezető videojáték-fejlesztő cégévé tette. A The Last Ninja egy Armakuni nevű nindzsa útját követi, aki megpróbálja megmenteni népét a gonosz erők elől, amelyek azzal fenyegetnek, hogy elpusztítják otthonát és életmódját. Magával ragadó története, innovatív játékmenete és kihívást jelentő pályái klasszikussá tették a játékot, és bebetonozták helyét a videojátékok történetében.

A játékot egy brit cég fejlesztette, a játék zenéjét pedig Rob Hubbard komponálta, akit minden idők egyik legnagyobb videojáték-zeneszerzőjeként tartanak számon. Hubbard felejthetetlen zenéjének kombinációja a játék innovatív játékmenetével és magával ragadó történetével igazán emlékezetes élménnyé tette a The Last Ninja-t.

A The Last Ninja 2 és 3 folytatta a sorozat örökségét, az első játék történetére és játékmenetére építve, miközben új elemekkel és jobb grafikával bővült. A következő játékok hasonlóan sikeresek voltak, és sok játékos még mindig úgy emlékszik rájuk, mint koruk egyik legjobb játéksorozatára.

 

 

Más játékok a System 3-tól

 

A Last Ninja sorozat mellett a System 3 számos más népszerű játékot is készített. Ilyen volt az International Karate, egy harcművészeti harci videojáték, amelyet a System 3 fejlesztett, és 1986-ban jelent meg Commodore 64, Amstrad CPC és ZX Spectrum platformokra. A játék egy egy- vagy kétjátékos harcművészeti harcjáték, amely három különböző nehézségi szintet kínál, és a játékosok három különböző karakter közül választhatnak, amelyek mindegyike egyedi mozdulatokkal és képességekkel rendelkezik. Az International Karate-t dicsérték grafikája és gördülékeny játékmenete miatt, és a harcművészeti harcművészeti műfaj klasszikus játékának tartják.

Egy másik klasszikus: Az 1989-ben megjelent Myth: History in the Making egy 2D-s platformjáték volt, amelyet különböző platformokra fejlesztettek ki, többek között Commodore 64-re, Amigára, Amiga CD32-re, Amstrad CPC-re és ZX Spectrumra. A játék egy 20. századi tinédzser fiú vagy egy Kr.u. 63-ban élő misztikus harcos történetét követi, akik különböző korszakokon és helyszíneken utaznak keresztül, hogy mágikus gömböket gyűjtsenek és legyőzzék a gonosz Dameront és csatlósait. A játékmenet futásból, ugrálásból, ellenséggel való harcból, fegyverek és tárgyak gyűjtéséből, valamint rejtvények megoldásából áll. Minden szint a kapcsolódó mítoszokon és legendákon alapul, és egy-egy mitikus főellenséget is tartalmaz.

És ne feledkezzünk meg a Vendettáról sem. Ez egy 1989-es beat ’em up videojáték volt, amelyet a System 3 fejlesztett, és Amstrad CPC, Commodore 64 és ZX Spectrum platformokra jelent meg. A játékban a főhősnek egy professzort és lányát kell megmentenie, akiket elraboltak a terroristák, akik egy miniatűr nukleáris fegyver felrobbantásával fenyegetőznek. A főhős útközben fegyvereket és bizonyítékokat gyűjt, hogy különböző szinteken haladjon előre, többek között egy katonai bázison, egy bombával felrobbantott repülőgépen és egy központi parkban. A Vendetta ugyanarra a megjelenítési és renderelési módszerre épült, amelyet a „The Last Ninja” játékban is használtak, de egy átírt motorral, amelyet később a „Last Ninja 3”-ban is használtak.

A Last Ninja-sorozat mellett a System 3 egyik legnépszerűbb játéka a „Putty Squad”. Az 1992-ben megjelent „Putty Squad” egy klasszikus platformer játék, amely szórakoztató és kihívást jelentő pályáiról ismert. A játékosok egy Putty nevű kék pacát irányítanak, aki különböző szinteken utazik keresztül, leküzdve az akadályokat és legyőzve az ellenséget, hogy megmentse barátait. A játékot a remek irányítás, a színes grafika és a kihívást jelentő szintek miatt dicsérték. A „Putty Squad” hatalmas siker volt.

A System 3 által készített másik népszerű játék a „Constructor”. Az 1997-ben megjelent „Constructor” egy szimulációs játék, amelyben a játékosok feladata saját építőipari cégük felépítése és irányítása. A játékban különböző épületek, karakterek és kihívások szerepelnek, a játékosoknak pedig az erőforrásaikat és a ravaszságukat kell felhasználniuk, hogy a város legjobb építőipari vállalatává váljanak. A játékot dicsérték kihívásokkal teli játékmenetéért, részletes grafikájáért és szórakoztató történetéért, és továbbra is az építő- és menedzsmentjátékokat kedvelő játékosok kedvence.

 

 

Egy legendás vállalat

 

A System 3 az elmúlt évtizedekben jelentős hatást gyakorolt a játékiparra. Klasszikus játékai, mint például a The Last Ninja sorozat, a Putty Squad és a Constructor számtalan más játékot és fejlesztőt inspiráltak. A vállalat innovatív, kihívásokkal teli és szórakoztató játékok készítése iránti elkötelezettsége hűséges rajongótábort és a világ egyik legjobb videojáték-fejlesztő cégeként szerzett hírnevet.

-BadSector-

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu