Mi köze van a Guerrilla Games játékának a FromSoftware mai napig PlayStation 4-exkluzív alkotásához? Kicsit bonyolult a történet, de megpróbáljuk érthetően elmagyarázni…
Egy spanyol YouTube-os és Twitches illető az, aki az egész pletykát elindította. Igaz, a BaityBait néven futó személy több mint 163 ezer követővel rendelkezik az Amazon felületén. A The Wild Projecten beszélt arról, hogy mit hallott a Bloodborne PC portjáról, aminek mindenki örülne, és nagy eséllyel kiemelkedően jó fogadtatásban részesülne, hiszen biztosan vannak, akik kipróbálnák a FromSoftware játékát, ám nem rendelkeznek PlayStation 4-gyel vagy PlayStation 5-tel.
Szóval 2020 augusztusában jelent meg PC-re a Horizon Zero Dawn, elhagyva így a PlayStation 4-exkluzivitást. A portolás mögött a Virtuos állt, és BaityBait szerint a gyenge technikai állapot a megjelenéskor nem kedvezett. Emiatt a Guerrilla Gamesnek, továbbá a Nixxes Software-enek be kellett segítenie, hogy Aloy kalandját ki tudják javítani a PC-seknek (akkor még ez egy kezdeti próbálkozás volt a PlayStation > PC portokban). Ennek viszont ára volt: állítólag a Virtuos dolgozott a Bloodborne PC konverzióján, de a Sony elvette tőlük.
A Virtuos neve úgy is ismerős lehet, hogy a Marvel’s Avengersen is dolgozott, és állítólag a Metal Gear Solid 3: Snake Eaterből egy remake-et is készít. De térjünk vissza a Horizon Zero Dawnra: a technikai hibák miatt nem volt teljesen pozitív értékelésű a játék PC portja, és néhány hónap múlva a Guerrilla és a Sony ki tudta javítani a legnagyobb hibákat, majd 2021 végén a Nixxes Software teljesen tisztába rakta az egészet. Ez is vezetett ahhoz, hogy néhány hónap múlva a Sony őket is felvásárolja (és ma már a Nixxes felel a PC-s portolási feladatokért).
Bár ez csak pletyka, van benne ráció: a Sony eleinte még nem tudta, miképp valósítsa meg a PC-s portokat, és a Nixxes belépése tényleg segített, ám nem volt kissé elhamarkodott lefújni a Bloodborne portot?
Forrás: PSL