Dune: Awakening: forradalmi megoldásokkal készül a Frank Herbert világába helyezett túlélőjáték!

A híres sci-fi univerzumon alapuló, hamarosan megjelenő túlélő MMO, a Dune: Awakening a Valheimből merít ihletet.

 

 

A Dune: Awakening a halálos, homokférgekkel teli sivatagi bolygóra, az Arrakisra kalauzolja majd a játékosokat. Ám a fejlesztő Funcom nem szeretné, ha a készülő túlélő MMO különböző rendszerei elriasztanák azokat, akik nem a műfaj rajongói.

A Frank Herbert sci-fi univerzumában játszódó MMO új részletei a PC Gamer Dune: Awakening-interjúján keresztül érkeztek, amit a kreatív igazgatóval készítettek.

A fejlesztő elárulta, hogy a Funcom a műfaj néhány feltételezését vizsgálja, és újragondolja, hogyan nézhetnek ki a túlélőjátékok rendszerei.

„Vannak olyan feltételezések, amelyek egyszerűen a túlélő műfaj kezdete óta léteznek, mert az első [túlélőjáték] csinálta őket” – mondta Joel Bylos, Dune: Awakening kreatív igazgatója. „Mindenki más úgymond lemásolta ezt, szóval újragondolunk néhány ilyen paradigmát. Így azt mondanám, hogy szeretnénk ezeket a nagyon erős túlélési feszültségeket létrehozni. De nem akarjuk nevetségesen keményen büntetni a játékosokat. Szóval próbáljuk megtalálni a megfelelő egyensúlyt.”

Bylos a Valheim nevű indie-szenzációra mutat példaként. Egy olyan népszerű túlélőjátékra, amely elvetett bizonyos túlélési kapcsokat, és rendszereiben szélesebb közönség számára is elérhetőbb volt. Például a Dune: Awakening-ben a játékosok fűszert, a játék univerzumának legértékesebb anyagát akarják majd fogyasztani. Ám a játékosokat nem fogják túlzottan büntetni, ha nem így tesznek. Ehelyett bizonyos módon ösztönözni fogják őket arra, hogy a fűszer szintjüket magasan tartsák.

Az interjú szerint a Dune: Awakening három alapvető túlélési pillérre fog összpontosítani, amelyekre a játékosoknak következetesen gondolniuk kell majd: menedék, homokférgek és víz.

A nyílt homokon való túl szabályos mozgás a Dűne-könyvekhez hűen vonzza a homokférgeket. Ezért a játékosoknak folyamatosan figyelniük kell majd a mozgásukra. A zord sivatag homokviharai miatt a játékosoknak menedéket kell keresniük vagy sajátot építeniük. A víz természetesen állandó gondot jelent a sivatag mélyén. De akárcsak Valheimben, a játékosok nem halnak meg azonnal, ha nem tartják fenn a vízszintjüket, vagy ha menedék nélkül maradnak.

Ami a kézművességet illeti, a Dune: Awakening lényege, hogy a játékosok a nyílt világban felfedezik a tervrajzokat, amelyekkel különleges tárgyakat készíthetnek. A játék egyik alappillére a „végtelen felfedezés”. Az Arakkis sivatagi homokja elmozdul és új felfedezendő területeket mutat meg. Vagy a meglévő helyszíneket temeti be ideiglenesen.

Az első játékos, aki felfedez néhány ilyen helyszínt, elsőként igényelhet egy ritka új sémát, így lehetővé teszi számára, hogy korlátozott ideig sarokba szorítsa egy bizonyos típusú tárgy piacát, amíg egy homokvihar újra feltárja az adott helyszínt.

Ez a legújabb interjú végre rávilágít arra, hogy mire számíthatnak a játékosok. Hiszen az eredeti bejelentés óta kevés konkrét részletet osztottak meg a játékról. A Dune: Awakening egyik összetevője, amit már megerősítettek, hogy a játékban járművek is lesznek. A megjelenés dátuma egyelőre nem ismert.

Forrás: PC Gamer

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu