Nem, ez nem valami időkapszulában ragadt hír 2014-ből: a Capcom valóban 2023-ban határozta el, hogy a közel egy évtizede leállított szolgáltatást kitépi a játékának PC-s verziójából…
A Games for Windows Live-ra már nem sokan emlékeznek. Ez lett volna az Xbox Live PC-s megfelelője, de a 2007-ben indított szolgáltatást 2014-ben a Microsoft leállította. A Capcom 2009-ben adta ki a Resident Evil 5-öt, és a trendeket követve a japán kiadó is GfWL-támogatással indította útnak Christ és Shevát. Aztán a Games for Windows Live megszűnt létezni, sok játékban pedig ott maradt ennek nyoma (és volt is, aki aztán sosem távolította el a Microsoft szolgáltatását a termékéből).
A Capcom is sokáig hasonló cipőben járt, így egy funkció éveken keresztül nem volt elérhető a Resident Evil 5-ben: osztott képernyős kooperatív játékra nem volt gyárilag lehetőségünk, ugyanis ez is a Games for Windows Live-hoz kötődött. A rendszer leállítása után a Steamre portolással a GfWL-réteg problémákat okozott a játékosok adataival, így ha nem moddoltuk meg a Capcom játékát, akkor a co-op nem nagyon ment, holott ezzel a játék maga sokkal szórakoztatóbb volt (megvan annak a dinamikája, amikor egy kezdő játékos egy végtelen lőszerű veteránnal áll össze).
A Capcom csendben frissítette a Steamen a Resident Evil 5-öt, amivel kirúgta a Games for Windows Live-ot a tizennégy éves játékából, aminek vannak humoros, és néha túlzásba eső jelenetei (például Chris és a hatalmas szikla… vagy ahogy Wesker szinte minden egyes jelenetében mondja, hogy Chris). Ezen túl néhány bugot is kijavítottak, de ember legyen a talpán, aki képes kideríteni, hogy mit módosított a Capcom, mert elsőre nem fog feltűni, hogy a japánok mit változtattak meg a háttérbn.
A Capcomnak azért minden elismerésünk: a játékaiból ki szokta venni a Denuvót (ebből tanulhatna a Square Enix vagy a SEGA, ha japán kiadókról kell beszélnünk…), és most egy olyan játékhoz nyúlt hozzá, amire nem számítottunk volna. Legalább nem kell többet buherálni, hogy együtt tudjunk játszani…
Forrás: PCGamer