A Sony attól tart, hogy a Microsoft szabotálhatja a PlayStation-konzolokon megjelenő Call of Duty-játékokat, ha az Activision Blizzard-üzlet létrejön.
A Sony továbbra is aggodalmakat hangoztat az Activision Blizzard Xbox általi felvásárlásával kapcsolatban. Nevezetesen, hogy a Microsoft megpróbálja majd szabotálni a Call of Duty PlayStation-verzióit.
Míg egyesek izgatottan várják az Activision Blizzard közelgő Xbox-felvásárlásának lehetőségeit, mások attól tartanak, hogy a Microsoft monopolhelyzetbe kerülhet a játékiparban, miután az elmúlt években annyi más nagy külsős stúdiót vásárolt fel.
Az üzlet egyik leghangosabb ellenzője a Sony. A rivális first-party konzolgyártó félelmei közül sokan a rendkívül jövedelmező Call of Duty franchise köré csoportosulnak. A Sony korábban aggodalmát fejezte ki, hogy a PlayStation elveszítené a Call of Duty-hoz való hozzáférést, ha az Xbox sikeresen felvásárolná azt. Ezt az Xbox képviselői többször is tagadtak. Eközben az üzlet a nemzetközi szabályozási csatornákon keresztül halad.
A közelmúltban a Sony egy új aggodalmat szellőztetett meg az Xbox Activision Blizzard fúziójával kapcsolatban: hogy a versenytárs aktívan szabotálhatja a jövőbeli Call of Duty-címeket a PlayStation konzolokon. Pontosabban a Sony azt állítja, hogy az említett Call of Duty-játékok olyan alattomos hibákkal jelenhetnek meg, amelyek csak az utolsó szint után vagy egy későbbi frissítésben derülnek ki.
Mivel sok játékos a megjelenés első néhány hetében vásárolja meg az új Call of Duty-játékokat, ezeket a hibákat túl későn fedeznék fel és orvosolnák ahhoz, hogy a rajongók PlayStation-játékról alkotott véleménye megváltozzon – és ennek következtében a márka potenciálisan károsodhatna.
Ezeket az aggályokat az Egyesült Királyság Verseny- és Piacfelügyeleti Hatósága előtt hangoztatták, amely a tavaly év eleji bejelentés óta potenciális trösztellenes problémák miatt kifogásolja az Xbox Activision Blizzard tervezett felvásárlását.
Dübörög a Microsoft reklámkampánya
Úgy tűnik, hogy a Microsoft a szabályozó hatóságok meggyőzésére tett legújabb kísérletében egész oldalas hirdetéseket jelentet meg brit újságokban az Activision Blizzard-üzlettel kapcsolatban. A technológiai óriáscég aktívan kampányol a 68,7 milliárd dolláros felvásárlás mellett, mivel az FTC és a brit CMA szabályozási aggályokat fogalmazott meg az üzlettel kapcsolatban.
Az Xbox-gyártó egész oldalas hirdetéseket jelentetett meg a Financial Times és a Daily Mail újságokban, egy olyan időszakban, amikor a CMA a Sony aggályait vizsgálja a Microsoft esetleges Call of Duty kivonásával kapcsolatban a PlayStation konzolokról.
Nem meglepő módon a hirdetés kiemeli a franchise-t. A Microsoft pedig azt állítja, hogy az Activision felvásárlását követő kötelezettségvállalás része, hogy a Call of Duty-t 150 millióval több játékoshoz juttassa el. A szóban forgó 150 millió a vállalatnak az Nvidia-val és a Nintendóval nemrégiben kötött megállapodásaira utal. Hogy ez mennyire fordítja a dolgokat a technológiai óriás javára, azt még nem tudni, de az biztos, hogy a Call of Duty IP-t a cég ernyője alá vonni 2023-ban elsődleges cél.