Hiába jelent meg 2020 novemberében a PlayStation 5, mégis több mint két év kellett neki, hogy egy kisebb hiányosságát be tudja pótolni…
2020 és 2022 vége között gyakran hallottuk a Sony-tól és a Microsofttól, hogy a pandémia miatt az ellátási láncban hiányosságok adódtak, így az ő újgenerációs konzoljaik elérhetősége is alaposan romlott, azaz nem nagyon volt a boltokban belőlük annyi, amennyire a játékosok igényt tartottak volna. Ezt persze a Nintendo Switch kacagva kihasználta, és a járvány alatt akkora menetelésbe vágott, hogy a rövidebb élettartama ellenére már le tudta hagyni a PlayStation 4 eladásait (ezt a Sony már régóta nem is közli, így negyedévente kevesebb mint 100 ezer eladás jön össze világszerte összesen).
A japán Famitsu számolt be arról, hogy a 2022 februári eladásokhoz képest a Sony konzolja 457%-os növekedést mutatott fel az idei év második hónapjában, így a PlayStation 5 nem csak Európában és az Egyesült Államokban erősített jelentősen az értékesítések tükrében, hanem a Sony hazai pályáján is. (Bár a PlayStation brandet amerikanizálódottnak tekinthetjük, az anyavállalat továbbra is japánnak kezelendő!) Számokban: 2022 februárja során 65772 PlayStation 5-öt adtak el az ázsiai szigetországban, míg idén már 366982-t. Ezzel több fogyott idén februárban, mint a konzol megjelenésének első négy hónapja során összesen!
Ezzel a PlayStation 5 Japánban is az élre tudott állni, amire eddig nem volt példa. Ennek következményeképp a Nintendo Switch teljesítménye gyengült, mégpedig a tavaly februári eredményhez képest 41%-kal. A Switch 2018 februárja óta, tehát öt éve töretlenül a bestseller konzol szerepét töltötte be Japánban. Mivel a Switch is már hat éve a piacon van, nem csoda, ha a nagy N már az utódlására koncentrál (és a pletykák szerint a visszamenőleges támogatással még lesznek problémák…).
Így a PlayStation 5 valóban maga mögött tudhatja a készlethiányos időszakot. Most már ideje lenne az árcsökkentésre fókuszálni.
Forrás: PSL