Az Alphabet a diszkont üzletlácok (Aldi, LIDL) stratégiáját követve tette elérhetővé a platformjának technológiáját, de ennek is vége lett.
Az analógiát meg kell magyaráznunk: egy diszkont üzletlánc beszállítója lehet egy olyan gyártó, aminek termékét ismerjük, ám olcsóbban, általánan nagyobb kiszerelésben az üzletlánc saját márkája alatt ugyanezt a terméket meg tudjuk találni. A Google ugyanezt csinálta a Stadiával. A felhő alapú szolgáltatás technológiáját Immersive Stream for Games néven licenszelte például az AT&T-nek, hogy a Batman: Arkham Knightot játszhassák a felőhőből az előfizetői, de pédául a fitneszbicikliket gyártó Peloton játéka, a Lanebreak is ezt alkalmazta, de a Resident Evil: Village böngészőből játszható demóját is ide lehet venni.
Az Axios írt arról, hogy a Google mostanában a Google Cloud eszközeit kínálja a kiadóknak, hogy azok élő szolgáltatásos (live service) játékai működjenek, de ennek velejárója volt, hogy a „márkátlan Google Stadiát” már nem licenceli az Alphabet alá tartozó cég. Jack Buser, a Google Cloud játékipari megoldásokért felelős igazgatója az Axiosnak író Stephen Totilónak elmondta: „Nem kínáljuk ezt a streaming lehetőséget, mivel az magához a Stadiához volt kötve. Így sajnos, amikor úgy döntöttünk, hogy nem lépünk tovább a Stadiával, ezt a fajta [business-to-business] ajánlatot sem tudtuk többé kínálni.”
Eközben a Google egy másik platformot fog támogatni, ahogy már a 2019-es (!) Game Developers Conference-en történt bemutató során is. Az Agonesről van szó, amit a Ubisofttal közösen fejleszt. A játékszerverek, az engine integrációja, illetve a játékosokat figyelő és statisztikai eszközök kombinációjáról van szó, és ezt a Yager, a Niantic, illetve a Unity is használja, hogy a live service piacon ott legyenek. Buser korábban a Stadia játékokért felelős igazgatója volt, és még ezt mondta a témában: „Abban a pillanatban, amikor alapvetően a Stadiával kapcsolatos döntéseket kellett meghoznunk, rájöttünk, hogy a Google Clouddal akkor vagyunk a legjobbak, amikor segítünk másoknak az ilyen dolgok létrehozásában, nem feltétlenül magunk építjük fel őket.”
Csakhogy nem mindenki van oda a live service játékokért, és sokan befuccsoltak már vele (Knockout City, Rumbleverse, Hyper Scape, Anthem, Marvel’s Avengers…).
Forrás: PCGamer