Az új PlayStation 5 firmware egyik friss funkciója nem mindenkinek tetszik.
A minap arról beszéltünk, hogy a legújabb PlayStation 5-ös rendszerszoftver-frissítéssel könnyebben láthatjuk, hogy hány órát játszottunk az adott játékkal, ám ez nem tűnik pontosnak (hiába igyekszik a Sony, ez a bug már évek óta a cég hátán van; bele sem merünk gondolni, hogy miért nem tudják ezt orvosolni), de ezt sajnos meg tudjuk fejelni egy másik újítással, ami hasznos lehet első látásra, ám másodszorra már felmehet bennünk a pumpa, mert olyasmit láthatunk ennek kapcsán, amit nem szeretnénk.
Az új funkció neve Game Progress. Magyarul ezt úgy lehetne nevezni, hogy meddig tudtunk haladni a játékban, és a hivatalos patch note szerint „A játék előrehaladása azoknál a játékoknál jelenik meg, amelyeknek maximális számú történeti tevékenységük van.” Magyarul ha egy nagyobb játékkal játszunk (pl. ilyen lehet majd az Insomniac Gamestől a Marvel’s Spider-Man 2), akkor a PlayStation 5-ünk elmondja, hogy mennyire messze jutottunk a sztoriban.
Kényelmi funkció, de megosztó: a Redditen arról olvasni, hogy egy felhasználó először akkor látta működésben a Game Progress funkciót, amikor egy barátjával közösen elkezdett játszani a Wo Long: Fallen Dynasty-val, és a konzol szerint a sztori 70%-át teljesítették addig a pontig. Azt javasolja, hogy a Sony-nak lehetőséget kéne biztosítania a játékosoknak, hogy ezt a funkciót elrejthessék. Egy másik posztoló pedig szarkasztikusan hasznosnak nevezte a funkciót, mert nem kell a YouTube-on végigjátszásokat keresnie, hogy tudja, hol tart a játékban.
Itt viszont vissza lehet kanyarodni az Hours Played funkció pontatlanságára. Mitől vegyük olyan biztosra, hogy a Game Progress képes pontosabb lenni? Nem kizárt, hogy itt is hibázni fog az egész, és hiába van kevesebb játék, ahol ez a funkció feltűnhet, de ha a Sony arra nem volt évek óta képes, hogy pontosan rögzíteni tudja az általunk játszott játékkal eltöltött időt, akkor mégis miért bízzunk meg bennük ebben az esetben?
Forrás: PSL