A redmondi techcég nagyon rá akarja tenni a mancsát az Activision Blizzard Kingre.
Az Egyesült Királyság verseny- és piacfelügyeleti hivatala, a CMA új dokumentumában a Microsoft nyíltan kimondta, hogy a tíz év alatt, amíg ők az Xboxos változattal teljes tartalmi és funkciókkal kapcsolatos egyenlőséget kínál a PlayStation platformokra, addig a Sony-nak lehetősége van létrehozni a saját alternatíváját, és feltehetőleg itt az engine esetében is valami egyedire gondolhat a cég (miközben a Microsoft nem nagyon akarja a saját engine-eit mindenhol erőltetni…).
„A jogorvoslati meghallgatáson a CMA megkérdezte a Microsoftot, hogy a 10 éves időtartam elegendő-e, és hogy ennek az időszaknak a végén nem lesz-e „szakadék” a Sony számára. A 10 éves időtartam [cenzúrázva]. A Microsoft úgy véli, hogy a 10 éves időszak elegendő ahhoz, hogy a Sony, mint vezető kiadói és konzolplatform, alternatívákat fejlesszen ki a Call of Duty-ra. A 10 éves időtartam a következő konzolgenerációig [cenzúrázva] terjed. Ezen túlmenően a korrekciós intézkedés gyakorlati hatása túlmutat a 10 éves időszakon, mivel az intézkedés utolsó évében letöltött játékok az adott konzol élettartama alatt (és a visszafelé kompatibilitás révén azon túl is) játszhatók,” írta a Microsoft, ami nem látja célszerűnek az időtartam meghosszabbítását.
A Microsoft még hozzátette, hogy a Sony konzoljain elérhető egyedi funkciók (például a DualSense-en a haptikus visszajelzés és az adaptív ravaszok) sem maradnának ki a Call of Duty-ból: „A felek különösen megjegyzik, hogy az ideiglenes megállapításokban nincs alapja annak, ami lényegében egy „paritáson túli” kötelezettséget jelentene, amely a Microsoftot arra kötelezné, hogy a Call of Duty PlayStation változatának úgy fejlessze ki, amely több funkcióval rendelkezik, mint az Xbox változat. Mivel a Microsoft a [cenzúrázva] korrekciós kötelezettségvállalásának megfelelően a CoD-ot PlayStationre ki fogja adni, a cégnek minden oka megvan arra, hogy olyan játékokat fejlesszen, amelyek optimalizáltan támogatják a PlayStation 5 funkcióit, például a haptikát, és a jövőbeli konzolokat, hogy maximalizálja a platformon történő eladásokat.”
Könnyen beszél a Microsoft a fejlesztésről, miközben tőlük a Halo Infinite nem hozta az elvárt szintet (és visszakanyarodva az engine gondolatra, ezzel el is hagyják a Slipspace engine-t, amit ehhez fejlesztettek…), nekik pedig minden pénzük megvan. A CMA határozata pedig április 26-ára várható.