TECH HÍREK – A Ubisoft leleplezte a Ghostwriter nevű új, mesterséges intelligenciával (AI) működő eszközt, amelyet belső fejlesztéssel hoztak létre.
A friss eszköz célja, hogy segítsen időt megtakarítani a Ubisoft forgatókönyvíróknak. Mindezt azzal éri el az AI, hogy a játékírás kisebb, de még mindig időigényes részeiről, például az ismétlődő kiáltásokról és más háttér NPC sorairól gondoskodik.
Aki nem tudná, a kiabálás (vagy „ugatás”) az NPC-k által különböző időpontokban mondott néhány szavas mondatok leírására használt szakkifejezés.
Az olyan dolgok, mint a „Gránát, vigyázz!” vagy az „Ellenség észlelve!” ilyennek minősülhetnek.
Ezek lehetnek azok az egy-két sorok is, amelyeket egy nyílt világú játékban egy NPC által sétálva hallasz. Apró mondatok, amelyek csodákra képesek, ha jól vannak kivitelezve, hogy elmerülj a játék világában.
Az eszközt bemutató videóban a Ubisoft leírja, hogy az eszközzel egy „első vázlatot” lehet majd generálni azokról a sorokról, amelyek ténylegesen bekerülnek a játékba.
Ezután a narratív csapat egy tagja átnézi a vázlatokat. A cél az, hogy az AI-generálta javaslatok olyan sorokká váljanak, amelyek ténylegesen megjelennek majd a végtermékben.
Az, hogy az AI-t eszközként használják bármi megírására, enyhén szólva is ellentmondásos téma volt az interneten. Ugyanakkor kár lenne tagadni, hogy ez a Ghostwriter eszköz nagyon is hatékonyabbá teheti a fejlesztést a narratív csapatok számára. Érdekes lesz látni, hogyan reagálnak a játékosok.
Még érdekesebb lesz látni, hogy a játékosok egyáltalán észreveszik-e a különbséget. Sőt, az is lehet, hogy a Ubisoft már el is kezdte használni a közelmúltban megjelent Far Cry 6, Watch Dogs Legion és Assassin’s Creed Valhalla kiadványoknál.
Forrás: YouTube