TECH HÍREK – Ha ingyenesen elérhető lenne az operációs rendszer (és nem kellene semmilyen módon sem fizetni a licenszkulcsért), megértenénk a Microsoft lépését. De nem ingyenes (itt most nem a régebbi Windows 10-es akciójukra gondolunk…).
A kései kapitalizmus eredményeképp a Microsoft megint teszteli a hirdetéseket a Windows 11 Start menüjében. Ezt a BleepingComputer fedezte fel egy, jelenleg még tesztelés alatt álló operációs rendszer-verzióban. Ezzel gúnyosan azt is lehetne mondani, hogy az Insider jogosultsággal rendelkező felhasználók kipróbálhatják a hirdetéseket a nagyobb körű rajt előtt. Meg is tudjuk nevezni a frissítést, aminek „köszönhetően” a Microsoft pénzt kereshet rajtunk.
A KB5023778 nem biztonsági (non-security) Windows 11 frissítésről van szó. ami az áprilisi, hivatalos patch-csel együtt érkezhet. Nem kötelező feltelepíteni, és ezzel javul a Microsoft Defender is, de a reklámok miatt érdemes távol maradni tőle. Senki sem szereti a reklámokat. Naná, hogy a redmondi cég nem így hívja őket, és inkább „értesítéseknek” nevezi őket a Start menüben. A Microsoft további termékeiről értesítő az OS-t használókat. Az reklám, akárhogy is nézzük. A Microsoft önmagát hirdeti.
A felhasználók már elkezdték megosztani a képeket a OneDrive hirdetéseiről, vagy azzal nyaggat a Microsoft, hogy tessék szépen befejezni a Microsoft-fiók regisztrációját. A OneDrive különösképpen idegesítő tud lenni, ha majdnem minden egyes programban felbukkan, hogy na, csak egy kicsit használjuk. A Windows Insider felhasználók már az Intézőben (az alap fájlkezelőben) is kaptak reklámot (van erre egy megoldásunk: Total Commander), erre a Microsoft annyit mondott, hogy az csak kísérlet volt. (Aha, tehát majd mindenkinek lenyomják a torkán.)
Miért kell trükközni azzal, hogy ne kelljen Microsoft-fiókot csinálni, ne kelljen folyton frissíteni az operációs rendszert, és más start menüt használni, mert a Microsoft szolgáltatásként, nem pedig egyszerű, offline programként kezeli a Windows-t főleg a Windows 10 óta? Elképesztő, hogy a Microsoft mit csinál monopolhelyzetével. Ezek után ne csodálkozzanak, ha a Sony ellenzi az Activision Blizzard King felvásárlását.
Forrás: PCGamer