Bár az Entertainment Software Association (ESA) birtokában van az E3, egy másik cég lett volna az idei rendezvény szervezője. Most ők próbálják menteni a bizonyítványukat.
A Gamesindustry-n olvasható egy cikk Christopher Dringtől, a site videojátékos B2B ügyekért felelős szerkesztőjétől. Így ő az üzleti részére lát rá a dolgoknak, és mivel a weboldal tulajdonosa ugyanaz a ReedPop, ami idén az E3 szervezője lett volna (és ez a csapat áll például a PAX és a New York Comic Con mögött is, szóval tapasztalt cégről van szó), a témában nála jobban érintett személyt nehéz lenne keresni.
Ha röviden össze kellene foglalni, akkor annyival el tudnánk intézni, hogy „a játékipar egyszerűen nem akarta ezt az E3-at”, pontot tennénk a mondat végére, aztán mennénk ebédelni, és ez még találó is lenne bolondok napján, ám nem hagyjuk ennyiben (nem ezért kapjuk a fizetést), úgyhogy idézzük Dring magyarázatát: „A cégek hatalmas terek elfoglalásáról beszéltek. Az E3 csapata azt vizsgálta, hogyan tudnánk bővíteni a parkolót, és hogyan használhatnánk az évek óta nem használt extra területeket. Úgy éreztem egyébként, hogy jó volt a koncepció. Az üzleti és a fogyasztói komponensek elkülönültek (legalábbis annyira, amennyire azon a helyszínen lehetséges volt), megfizethetőbb volt, rendezték volna a Wi-Fit, javították volna az étkezést, erősebb digitális komponenssel bővítették volna… minden megvolt, amit mindenki akart. De végül kiderült, hogy ők ezt sem akarták. Utólag belegondolva, talán az E3-nak radikálisabban kellett volna változnia. Nagyobb hangsúlyt kellett volna fektetni a digitális területre, a fizikai kiállítás pedig az üzleti oldalra koncentrálhatott volna anélkül, hogy a standokra támaszkodva csábítanák be az embereket, de egyesek szerint ez már majdnem egy teljesen más esemény,” írta Dring.
Még februárban is azt mondta a ReedPop, hogy teljes erővel az E3-ra koncentrálnak, miközben nem voltak a szerződések sem aláírva. Például a Ubisoft, Sony, Microsoft, Nintendo négyes ilyen indokokkal hátrált ki a rendezvény mögül, hogy „nincsenek készen a játékaink; nincsen meg a játékunk programkódja; nem lehetünk extravagánsak ebben a gazdasági környezetben; nem épp megfelelő az időzítés” – szóval a szokásos kifogásokat közölték a cégek. (A Sony amúgy is kihagyta volna a rendezvényt, ezt ne is tagadjuk.) A Microsoft esetében pedig kissé kétszínű lett volna, hogy néhény hónappal 10 ezer alkalmazott kirúgása után nagy rendezvényt tartott volna Los Angelesben.
Dring szerint a ReedPop lassabban mozgott a vártnál, és talán egy másik kommunikációs stratégia kellett volna. Az E3-nak voltak már zűrös évei (2007-ben és 2008-ban; előbbi esetében csak a sajtónak rendezték meg), de talán ki kell mondani, hogy eljárt felette az idő. Lesznek helyettesítő rendezvények: például idén is lesz PC Gaming Show, Future Games Show, Ubisoft Forward, Xbox Games Showcase, de tuti lesz Nintendo Direct és State of Play is…
Forrás: PCGamer