A Sony igyekszik minden módon negatívan feltüntetni az Egyesült Királyság verseny- és piacfelügyeleti hivatalánál, a CMA-nál a Microsoftot.
Ezt azért is teszi, mert a CMA lassan kezd inkább afelé hajlani, hogy elfogadja a Microsoft 68,7 milliárd dolláros ajánlatát az Activision Blizzard King felvásárlására. Március végén a CMA közölte, hogy szerinte a felvásárlás nem ártana súlyosan a konzolos versenyben: „Most ideiglenesen arra a következtetésre jutottunk, hogy az összefonódás [a Microsoft és az Activision Blizzard King között] nem eredményezi a verseny jelentős csökkenését a konzoljáték-szolgáltatások terén, mivel a Microsoft számára a Call of Duty PlayStationtől való visszatartásának költségei meghaladnák az ilyen intézkedésből származó előnyöket.”
Erre reagált a Microsoft és a Sony is, a hatóság pedig közölte mindkét cég válaszát. A Microsoft tárt karokkal fogadta a CMA reakcióját, de a Sony megemlítette az IGN-en március 22-én publikált interjút, amit a site Harvey Smith-szel, a Redfall rendezőjével készített. Itt Smith mondhatni kiemelte, hogy azért törölték végül a játék PlayStation 5-ös verzióját, mert a Microsoft felvásárolta az Arkane Studios tulajdonosának, a Bethesdának az anyacégét, a ZeniMax Mediát.
A Sony reakciója így hangzik: „És éppen a múlt héten, két nappal a kiegészítés közzététele előtt, március 22-én az IGN új bizonyítékot tett közzé a Redfall kreatív rendezőjével, Harvey Smith-szel készített interjú formájában, amely további betekintést nyújt a Microsoft stratégiájába. A Call of Dutyhoz hasonlóan a Redfall is egy belső nézetes lövöldözős játék, amely egyjátékos és kooperatív többjátékos móddal is rendelkezik. Az IGN-nek adott interjújában Smith kifejtette, hogy a Redfallt eredetileg minden platformra, így PlayStationre is ki akarták adni, de miután a Microsoft felvásárolta a Bethesdát, „hatalmas változás történt.” „Nem lesz PlayStation 5-ös verzió, most a Game Passra, Xbox [Seriesre] és a PC-re fogjuk megcsinálni.” Azt is kifejtette, hogy a ZeniMax „a játék PlayStation 5-ös változatán [is] dolgozott”, amíg a Microsoft meg nem vásárolta a ZeniMaxot. A felvásárlás után a Microsoft „aztán törölte a [PlayStation 5] portot”. Annak ellenére, hogy a stúdió már beletette a munkát a játék PlayStation-verziójának elkészítésébe, a Microsoft úgy döntött, hogy befejezi ezt a munkát, és a játékot kizárólag Xboxra valósítja meg.”
Emiatt nem csoda, ha a Sony ellenzi a Microsoft terjeszkedését…
Forrás: WCCFTech