Még a Mafia 4 sem jutott el a boltok polcaira, de már az azt követő felvonás munkálatai is elkezdődtek? Mintha előre inna a medve bőrére a Take-Two…
A LinkedInen bukkant fel a Hangar 13 álláshirdetése. Ebből lefordítjuk a releváns részt: „A Hangar 13 egyik legfontosabb franchise-ának fejlesztésére keresünk egy magasan képzett felelős producert. Ez a pozíció létfontosságú szerepet játszik majd egy jelentős új cím sikeres megvalósításában, beleértve a megjelenés utáni tartalmakat és a jövőbeli franchise-tervezést is. Együttműködik majd a projekt vezetőivel, a menedzsmenttel és külső partnereinkkel, hogy biztosítsa a projekt sikeres befejezését. Ebben a pozícióban közvetlenül a Hangar 13 elnökének fog jelenteni.” Min dolgozott eddig a Hangar 13? A Mafia III-on, és most készül a kövtkező rész is, de az már biztosan előrehaladottabb állapotban van, így kizárt, hogy ahhoz MOST keresnének felelős producert.
De nézzük a sikeres jelentkező teendőit: „Vezesd a Hangar 13 be nem jelentett játékának fejlesztését: a belsős és külsős csapatok irányítása több helyszínen a fejlesztési ütemtervek betartása és a projekt minőségi, időbeli és költségvetési elvárásoknak megfelelő megvalósítása érdekében. Segíts a játék monetizációs stratégiáinak és metajáték-funkcióinak meghatározásában, pontosításában és fejlesztésének irányításában. Működj szorosan együtt a producerekkel a termék költségvetésének és ütemezésének kidolgozásában az egész csapaton belül. A fejlesztés vezetőivel kollaborálj, hogy a Hangar 13 alapvető fejlesztési folyamatai következetesen be legyenek tartva.
Mentoráld a producereket a csapat minden szintjén, élénk kíváncsisággal figyelve a növekedésüket és karrierjük fejlődését. Biztosítsd, hogy a csapat számára koherens célok legyenek eredménytől eredményig kitűzve. Ezeket meg kell érteniük és be kell tartaniuk. Szükség szerint koordináld és segítsd a marketing, az értékesítés, a fókusztesztelés, a kiszervezés és más külső felek munkáját. Tartsd a kapcsolatot más részlegekkel, hogy biztosítsd az érintett felek tájékoztatását a tervekről, funkciókról és határidőkről, javítva a keresztfunkcionális folyamatokat. Ápold és tartsd fenn a különböző helyszíneken a globálisan megosztott csapatszellemet. Példamutatóan vezesd a sokszínű, befogadó csapatot. Légy részese egy pozitív, megoldásközpontú környezetnek, aktívan azonosítva és prioritásként kezelve a felmerülő problémákat.”
És az elvárások: „Több mint 8 éves tapasztalat a játékiparban a konzoljátékok fejlesztésében a koncepciótól a megjelenésig. 4+ év tapasztalat vezető szintű producerként vagy annál magasabb szinten (AAA játékok fejlesztése). Az iparági szabványos projektmenedzsment-módszerek, valamint az egyes módszerek értékének és helyének tapasztalt ismerete. Tapasztalat egy belső, multidiszciplináris fejlesztőcsapat vagy egy olyan fejlesztési terület vezetésében, amely több területtel is kölcsönhatásban van. Tapasztalat a nem egyértelmű ötletek hasznos elemmé alakításában Tapasztalat a projektkockázatok azonosításában és kezelésében, legyen szó akár játékkal kapcsolatos, akár üzleti (működés/kiadás/jog stb.) kockázatokról. Jelentős ismeretek a játékfejlesztési menetrendekről. Erős elemzői, technikai és projektmenedzsment-képesség. Kiváló interperszonális készségek, a vezetői és diplomáciai képességek ötvözése (csapatmunkára orientált, pozitív viselkedés és szemléletmód) Szenvedély és szeretet a játékok iránt!”
Lehet, hogy köze sem lesz a Mafiához, de ez az állás már a projekt elején is be kell, hogy töltődjön. Májusban írta még Jason Schreier, hogy Nick Baynes, a Hangar 13 elnöke „a Nero-nak akar egy előzménysztorit elfogadtatni, miközben az még fejlesztés alatt áll”. A Nero a Mafia 4 (vagy akármi is lesz a neve…) kódneve. A cél az lenne, hogy együtt tudjon maradni a csapat a Mafia 4 kiadásakor, hogy rögtön neki tudjanak ülni a következő résznek. Állítólag a XIX. század végén, esetleg a XX. elején, Szicíliában játszódik majd a Mafia 4, és Don Salieri családjával foglalkozik majd.
Állítólag 2024-2025 környékén jöhet a játék. De ez még nem hivatalos…
Forrás: PSL